معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:
تابناک مرکزی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: : به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوب به حادثه دیدگان احتمالی چهارشنبه آخرسال دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی آماده ارائه خدمات درمانی و بهداشتی لازم است.
کد خبر: ۵۷۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 11 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی، حسین سرمدیان در خصوص اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در آستانه چهارشنبه پایان سال در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی اظهار کرد: تمامی بیمارستان‌های استان به‌ منظور ارائه خدمات درمانی مناسب و مطلوب به حادثه دیدگان احتمالی چهارشنبه آخر سال در آمادگی کامل می باشند.

وی افزود: در روز های گذشته، مراکز بهداشتی و درمانی استان و همچنین تمامی آمبولانسهای بیمارستانی و پیش بیمارستانی به منظور آمادگی بیشتر مورد بررسی و بازدید قرار گرفته اند و نیروها و پزشکان مجربی برای درمان آسیب های چشم، سوختگى، ارتوپدى و جراحی پلاستیک از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 22 اسفند تا ساعت 8 صبح روز بعد در بیمارستانها آنكال و در رشته چشم پزشكى مقيم هستندكه در آماده باش خواهند بود.

وی با اشاره به استقرار تیم های امدادی اورژانس 115 استان به منظور امدادرسانی فوری به حادثه دیدگان احتمالی در مراکز  اصلی شهرهای استان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه آخرسال بیش از دویست پزشک، پرستار، تکنسین فوریت های پزشکی در 35 پایگاه شهری و جاده ای با بکارگیری  آمبولانس های مجهز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، کلیه مناطق استان مرکزی را پوشش امدادی می دهند و آمبولانس های اورژانس 115 جهت امدادرسانی سریعتر به مصدومین و مجروحین احتمالی در محل های امن در شهرهای استان مستقر هستند.

ایشان در خصوص اقدامات انجام شده ویژه چهارشنبه آخر سال گفت: طی هفته های گذشته دانش آموزان استان در خصوص  خطرات احتمالی این روز ، آموزش های لازم را توسط تیم های آموزشی دانشگاه دیده اند تا با افزایش سطح آگاهی و ایجاد نگرش پرهیز از خطر شاهد کاهش مصدومان این شب باشیم.

سرمدیان در ادامه یادآور شد : متاسفانه در سال گذشته 94 نفر در استان قربانی حوادث چهارشنبه پایان سال شدند که 60 نفر به صورت بستری و 34 مصدوم نیز به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره مند شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تاکید بر کنترل فرزندان توسط والدین، در خصوص آمار حوادث و مصدومین چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: در سال گذشته بیشترین آمار مصدومین مربوط به آقایان بوده است که بیشترین آمار جراحت هم مربوط به آسیب های اندام تحتانی(پاها)شامل جراحت به همراه سوختگی بوده است.

سرمدیان در پایان گفت: امید است با رعایت نکات ایمنی و با پرهیز از اعمال پرخطر، چهارشنبه آخر سال را برای خود و خانواده ها تلخ نکنیم و با شادی و سرور به استقبال سال جدید برویم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار