تابناک مرکزی: معاون فناوری اطلاعات و آمارجمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از افزایش مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 28 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صدا و سیما، حمید پارسایی با بیان اینکه هیئت دولت اخرین مهلت ثبت نام برای کارت هوشمند ملی را پایان اسفند امسال اعلام کرده است، به افزایش مراجعه کنندگان و مشکلاتی که برای مردم در این خصوص ایجاد شده است ، اشاره کرد و گفت : در جلسه ای با حضور وزیر کشور برگزار و قرار شد زمان ثبت نام در ماه های ابتدایی سال 97 تمدید شود.

وی تعداد افرادی را که تاکنون موفق به ثبت نام کارت هوشمند ملی نشده اند بالغ بر 15 میلیون نفر دانست و افزود : این افراد بدون هیچ مشکلی می توانند بعد از تعطیلات نوروزی برای ثبت نام اقدام کنند.

پارسایی با تاکید بر اینکه کارت ملی قدیمی افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند تا اطلاع ثانوی باطل نمی شود از مردم خواست در روزهای پایانی سال نگران ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی خود نباشند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در روزهای اخیر مردم برای ثبت نام در سامانه ثبت احوال مواجه شده اند ، اشاره کرد و گفت : ارتقای سامانه و تغییر ان از دلایل اصلی مشکلات ایجاده شده برای مردم است .

پارسایی با بیان اینکه سامانه جدید ثبت احوال از توانمندی بالایی برخوردار است ، تاکید کرد: افرادی که در سامانه قبلی ثبت نام کرده اند بزودی سابقه انان وارد سامانه جدید می شود.

وی به هزینه های تحمیل شده برای مردم در زمان ثبت نام اشاره کرد و افزود : سازمان ثبت احوال در سامانه جدید به گونه ای عمل می کند که همه مبالغ مازادی که از مردم دریافت شده است به حساب انان واریز می شود.

پارسایی آمار افرادی را که مشمول دریافت کارت هوشمند ملی می شوند 60 میلیون نفر بر شمرد و گفت : تاکنون 40 میلیون نفر ثبت نام کرده اند که برای 37 میلیون نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار