رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک:
تابناک مرکزی: رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک با بیان اینکه با هیچ ورزش و تفریح مشروعی مخالف نیستیم گفت: منطقه خوش آب و هوای گردو را طرح های گردشگری با دید تجاری تخریب خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی، فرزانه رحمتی در نشست کمیسیون نظارت شورای شهر اراک که با موضوع طرح گردشگری و مضرات ایجاد مسیر اتومبیلرانی در منطقه گردو برگزار شد گفت: چندی پیش جلسه ای در حوزه معاونت عمرانی استانداری برگزار شده در خصوص بررسی طرح  گردشگری منطقه گردو با توجه به طرح مورد بررسی که توسط شرکتی به نام "رهنمون خاک" در سال ۹۳ ارائه شده، ایجاد مسیر اتومبیلرانی نیز در این طرح گنجانده شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که یکی از وظایف نمایندگان مردم در شورای شهر جلوگیری از تخریب فضاهای طبیعی و ایجاد بستری برای برقراری یک رابطه ارگانیک و غیر مخرب بین طبیعت و شهروندان است، تصمیم گرفتیم قبل از اینکه این منطقه دچار صدمه و آسیب شود، با حضور نهادهای مردمی و دولتی که به نحوی با موضوع مرتبط هستند، طرح را مورد بررسی، کنکاش و آینده نگری بین نسلی قرار دهیم.

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک ادامه داد: لازم است این نکته را هم اضافه کنم اراک دچار فقر در مراکز تفرجگاهی است. خانواده های عزیز اراکی سالهاست با آلودگی هوا و کمبود مراکز تفریحی و تفرجگاهی دست و پنجه نرم می کنند. شهروندان اراکی نیازمند مکان هایی هستند که هنگام استراحت و تجدید قوا بتوانند به این مکان ها مراجعه و در این مکان ها به آرامش دست پیدا کنند.

رحمتی افزود: نیک می دانیم که ایجاد تنش های مصنوعی در طبیعت که با هیجان های زودگذر همراه است حتی اگر در مقطعی به صورت محدود ایجاد شده و به نوعی مورد چشم پوشی قرار گیرد، در دراز مدت به علت وجود هیجانات خاص گسترش پیدا کرده و عملا کل یک منطقه بکر طبیعی را تسخیر کرده و نهایتا دود آن به چشم اکثریت قریب به اتفاق شهروندان خواهد رفت.

وی خاطر نشان ساخت: ما با هیچ ورزش و تفریح مشروعی مخالف نیستیم و به همه سلایق احترام می گذاریم، بدیهی است کلیه نهادهای مسئول بایستی مکان هایی را طبق استاندارد های مورد قبول برای تخلیه هیجانات و ورزش های پرتحرکی چون اتومبیلرانی و موتور سیکلت رانی که طرفدارانی را به خود اختصاص داده است، جا نمایی کنند. اما از آنجا که در برخی امور جامعه ما بی برنامگی، عدم توجه به حقوق شهروندی و عدم توجه به حقوق طبیعت دیده می شود، شاهد بی نظمی در تصمیم گیری ها، عدم جانمایی مناسب پروژه ها و به طور کلی به علت سهل انگاری، بیش از آنکه به مسائل و چالش ها با دید علمی و بلند مدت نگاه کنیم، بیشتر به رفع مسئولیت می اندیشیم.

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک گفت: به همین دلیل یکی از شاخه های حیاتی زندگی ما که همان محیط زیست است به سرعت در حال نابودی است. بدون آنکه بیاندیشیم آیندگان نیز از این آب و خاک و به طور کلی طبیعت سهم دارند. جالب اینجاست در کشوری که به عنوان یک کشور نیمه خشک محسوب می شود و در استان ما که یکی از استان های دارای تنش آبی شدید و خشک است مشاهده می کنیم در منطقه ای نسبتا خوش آب و هوا و بکر مانند گردو، در طرح گردشگری آن مسیر اتومبیلرانی تدارک دیده شده است.

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک ادامه داد: عنایت داشته باشند که دید صرفا تجاری به طرح های گردشگری بدون شک به نابودی طبیعت خواهد انجامید. ممکن است این نابودی در کوتاه مدت ایجاد نشود ولی شک نباید کرد در بلند مدت ما را با خطرات زیست محیطی فراوانی روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار