آیت اله اراکی:
تابناک مرکزی: نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان طاغوت ۸۰ درصد مردم به معنای واقعی کلمه فقیر بودند، به این صورت که پابرهنه راه رفتن، بیسوادی، عدم بهداشت و غیره در آن زمان عادی تلقی می شد.
کد خبر: ۵۶۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 05 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام رسا، آیت اله محسن اراکی در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به فرازی از مناجات محبین امام سجاد(ع) گفت: هرچند راه معرفت برای همگان باز است، اما یک سری عنایات مخصوصی است که اختصاص به مقربان درگاه ایزدی دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: معرفت در همه افراد اعم از گمراه و صالح وجود دارد، اما معرفت گمراهان به صورت ارتکازی بوده و از درجات پایین است؛ این معرفت در جایی است که شخص از همه جا قطع امید کرده است، اما در وجود خود به یک قدرت برتر امید دارد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که معرفت ارتکازی در همه موجودات عالم وجود دارد، افزود: زمانی که معرفت ارتکازی به ورطه معرفت التفاطی وارد شد، دارای مراتبی می شود که ورود به مراتب بالاتر مبتنی بر اذن الهی است.

آیت اله اراکی خاطرنشان کرد: به مکان هایی همانند مساجد، عرفات، مسجدالحرام، مسجدالنبی، مشاهد مشرفه و غیره و زمان هایی همانند شب های جمعه، شب های قدر، شب نیمه شعبان و غیره اذن به ذکر خاص داده شده و انسان نباید در این مکان ها و زمان ها از ذکر الهی غافل باشد؛ اگر انسان در این زمان ها غافل باشد اثرات منفی دارد و در مراتب معنوی پسرفت خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: هر چه انسان در مراتب معرفت بالا برود باز هم مراتب بالاتری وجود دارد که پس از گذراندن هر مرحله به او‌ اذن داده می شود تا بالاتر برود.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه معرفت الهی ملازم محبت الهی است، بیان کرد: از جمله آثار معرفت الهی این است که شخص متواضع شده و کوچکترین غفلت از ذکر خدا را معصیت بزرگی تلقی می کند؛ این جریان تا جایی پیش می رود که حتی شخص دست نیافتن به مراتب بالاتر را نیز برای خود مصیبتی عظیم می داند.

آیت اله اراکی یادآور شد: مناجات معصومان(ع) صرفاً برای تعلیم نیست، بلکه ایشان به صورت حقیقی زجه می زدند و همه فرازها را با همه وجود درک می کردند؛ هرچقدر معرفت بالاتر می رود انسان بیشتر احساس تقصیر می کند، چراکه جلوه های زیبای الهی را درمی یابد و نعمت های الهی را به یاد می آورد، برای همین همواره باور دارد که نسبت به خداوند کوتاهی کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: معرفت اختصاصی این است که پس از هر مرتبه ای اذن ورود به مرحله بعدی داده می شود؛ بنابراین انسان ها به ویژه باید همواره درصدد کسب معرفت الهی باشد تا سراسر وجودش نورانی به انوار الهی شوند.

وی انقلاب اسلامی را یکی از نعمت های الهی خواند و اضافه کرد: در زمان طاغوت ۸۰ درصد مردم به معنای واقعی کلمه فقیر بودند، به این صورت که پابرهنه راه رفتن، بیسوادی، عدم بهداشت و غیره در آن زمان عادی تلقی می شد، افزون بر این هیچ ارزشی برای ارزش های معنوی قائل نمی شدند، اما هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی نهضت عظیم معنوی در مملکت اتفاق افتاده است و به عزت دست یافته ایم؛ بنابراین وظیفه داریم که از این حکومت دفاع و‌ پشتیبانی کنیم.

آیت اله اراکی با بیان این که حجاب هویت ملی و ایرانی ما است، اظهار داشت: همگان باید بدانند که بی حجابی بر ما تحمیل شده است، نه حجاب، چراکه حجاب سنت جامعه ما بوده است؛ چه کسی به ایران آمد و با زور سرنیزه می خواست حجاب را حذف کند؟ کشور ایران از روزی که خود را شناخته است، زنان در آن با حجاب بوده اند، بنابراین رفتارهای هنجارشکن بعضی افراد توهین به ملیت ما است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: هر رفتاری که در سطح جامعه صورت می گیرد، اجتماعی است و حقوق اجتماعی در آن باید رعایت شود؛ نباید رفتار شخص در جامعه شخصی تلقی شود.

 

وی خطاب به کسانی که ادعای ملیت می کنند، تصریح کرد: اگر هویت ملی برای شما ارزش دارد به هویت ملی جامعه احترام بگذارید و‌ نمادهای هویت ملی ما را مورد تهاجم قرار ندهید.

آیت اله اراکی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی به هویت ملی ما ارزش داد و ما را تبدیل به یک ملت سربلند کرد، افزود: دشمنی بچگانه ترامپ و دارو دسته اش نشانگر این است که امروزه ایران قدرتمندتر شده  است؛ امروزه رهبران آمریکا با رفتار مضحکانه شان مردم و ملیت آمریکا را تحقیر می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان ترامپ را مایه حقارت آمریکا دانست و یادآور شد: امروزه باید به داشتن رهبری مقتدر همچون حضرت آیت الله خامنه ای افتخار کنیم؛ بیش از ۸۰ مجتهد مسلم در دوره مجلس خبرگانی که تعدادی از مراجع تقلید هم در آن حضور داشتند، ایشان را در آن زمان به عنوان یک مجتهدِ فقیهِ صالحِ شایسته منحصر به فرد برای رهبری جامعه اسلامی دانستند؛ بزرگانی همچون آیات راستی کاشانی، خاتم یزدی و بزرگان دیگر بر اعلمیت ایشان شهادت دادند؛ رهبر معظم انقلاب مایه عزت و افتخار ملت ایران است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار