تابناک مرکزی: 600 دانش اموز دختر شهر اراک رسیدن به سن تکلیف الهی را جشن گرفتند.
کد خبر: ۵۵۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 28 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ در همایشی در کانون امام علی شهر اراک ۶۰۰دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی ناحیه دو آموزش و پرورش شهر اراک در همایشی آغاز بهار معنوی خود را جشن گرفتند.

در این جشن مسائل عبادی و محرم و نامحرم به دانش آموزان دختر‌ی که حالا با ورود به سن ۹سالگی باید تکلیف الهی را انجام دهند یادآوری شد.

انصاری مسئول برگزاری در حاشیه این همایش گفت: تا کنون هزار و ۷۰۰دانش آموز دختر سوم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو اراک در سه مرحله به صورت متمرکز، رسیدن به سن تکلیف الهی را جشن گرفته اند.

انصاری افزود:دانش آموزان در این مراسم با احکام و وظایف دینی خود از جمله واجبات و محرمات آشنا میشوند.

وی با اشاره به اینکه این جشن با هدف توسعه فرهنگ دینی در بین دانش آموزان برگزار می‌شود افزود: جشن عبادت جشن بندگی است و دانش آموزان می آموزند از این روز باید طور دیگری با پروردگار خود ارتباط برقرار کنند.

جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران و پسران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفندباید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.

دختران مسلمان، با پایان ۹سالگی و آغاز ۱۰سالگی هجری قمری و پسران هم با پایان ۱۵سالگی و آغاز ۱۶سالگی هجری قمری به سن تکلیف می‌رسند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار