فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد:
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری باند هکرهای حرفه ای در استان مرکزی خبر داد که به سرقت از ۲۸۰۰ حساب بانكي و هك ۹۶۵۵ سايت و اكانت شبكه اجتماعي اعتراف کرده اند.
کد خبر: ۵۵۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 28 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی، سردار كيومرث عزیزی در تشريح اين خبر به خبرنگار تابناک مرکزی گفت: در چند ماهه گذشته با طرح شکایت توسط یکی از شهروندان اراکی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانكي اش، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با آغازپليس و با ارجاع پرونده هاي مشابه در ديگر شهرهاي استان به پليس فتا مشخص شد، یک باند حرفه ای تحت عنوان نرم افزار هایی جعلي با نام کمیاب،صیغه یاب، همدم یاب،ماهواره جیبی و ماهواره اندرویدی تبليغات گسترده اي رادر شبکه های اجتماعی انجام مي دهند.

عزيزي با اشاره به جزئيات اين سرقت هاي اينترنتي یادآور شد: شیوه این باند هک سایبری به این گونه بوده است که کاربر با نصب اين برنامه ها براي فعال سازي و پرداخت وجهي ناچيز به درگاه جعلی يك بانک هدايت و به محض ورود اطلاعات ، كليه داده ها و مشخصات حسابش سرقت و از اين اطلاعات براي برداشت هاي غيرمجاز استفاده مي شده است.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: در روند تحقيقات كارشناسان پليس فتا مشخص شد كه اعضاي اين باند هك سايبري، براي پولشويي و فرار از قانون از شگردهاي بسيار پيچيده ای براي ناشناس ماندن این اقدام مجرمانه خود، استفاده مي كنند كه با ادامه یافتن اقدامات تخصصي كارشناسان پليس فتا، سرنخ هايي از اعضاي اين باند به دست آمد.

وي اظهار داشت: سرانجام باادامه اقدامات فنی و تخصصی پلیس،چهار نفر از اعضاي اين باند هك سايبري كه در سه استان مختلف زندگي مي كردند، شناسایی و پس از اخذ نیابت از مقام قضایی هر چهار نفر در عمليات هايي جداگانه دستگير و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی كه براي اقدامات مجرمانه شان مورد استفاده قرار مي گرفت، از آنان كشف و ضبط شد.

عزيزي خاطر نشان كرد:.اين هكر ها در بازجويي هاي پليس اذعان داشتند كه در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار می كرده اند.

وي اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات تخصصي بر روی تجهیزات رایانه ای و مخابراتی اعضاي اين باند، اطلاعات دو هزار و 800 حساب کشف و همچنين در بررسي هاي انجام شده، مبلغ برداشت هاي غيرمجاز بیش از هفت میلیارد و 230 میلیون ریال برآورد شد كه تا كنون با اقدامات انجام شده مبلغ پنج میلیارد ریال از مبلغ مذکور به مالباختگان برگردانده شده است.

فرمانده انتظامي استان تصريح كرد: در تحقيقات تكميلي پليس، مشخص شد اعضاي اين باند علاوه بر عمل مجرمانه در خصوص برداشت وجه، در حوزه هک سایت های اینترنتی نیز فعالیت داشته اند و در فعاليت هاي مجرمانه آنان هشت هزار و 855 سايت داخلي و خارجي و شش هزار و 800 اكانت اينستاگرام هك شده بود.

عزيزي در پايان افزود: كساني كه به اين روش از آنها سرقت شده است، براي طرح شكايت از طریق شماره تلفن هاي 0862184068 ، 0862184069 با پليس فتا استان مركزي تماس برقرار کنند.

انتها پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار