تابناک مرکزی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در این استان از سه سال به پنج سال افزایش یافت.
کد خبر: ۵۵۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 27 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، محمدتقی آبایی هزاوه افزود: افزایش بازپرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در پی تصمیم بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار کشور در استان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: سقف اعطای تسهیلات تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی برای هر فرد، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ایثارگران (بند پ ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه) حداکثر 200 میلیون ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سقف تسهیلات اشتغالزایی کارفرمایان برای نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی برای حداکثر پنج نفر، یک میلیارد ریال است.

آبایی هزاوه عنوان کرد: تخصیص اعتبار مشاغل خانگی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، هفت و نیم برابر افزایش یافته است.

وی گفت: 120 میلیارد ریال از مجموع 160 میلیارد ریال اعتبار ابلاغی مشاغل خانگی استان مرکزی در سال جاری محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز در سال جاری از 50 میلیون ریال به 200 میلیون ریال افزایش یافته است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: 352 عنوان شغل در راستای مشاغل خانگی تعریف شده که متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات قرض الحسنه به دستگاه های جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولیان امر مراجعه کنند.

وی گفت: متقاضیان از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.mashaghelkhanegi.ir نیز می توانند نسبت به ثبت نام مشاغل خانگی اقدام کنند.

طرح مشاغل خانگی از سال 89 در کشور و همزمان در استان مرکزی کلید خورده است اما، در این سال تنها ثبت نام متقاضیان انجام و اخذ تسهیلات این بخش از سال 90 عملیاتی شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار