تابناک مرکزی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در رابطه با آلایندگی ایرالکو حتی به ما اجازه یک ارزیابی و اندازه‌گیری در این شرکت داده نشد.
کد خبر: ۵۵۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 January 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، حسن طاهراحمدی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: در مدت 4 سالی که در استان دارای پست مدیریتی هستم، شرکت ایرالکو تاکنون 6 بار در حوزه مدیریت دچار تغییرات اساسی شده است.

وی افزود: امیدواریم که بحث مدیریت این شرکت ثبات پیدا کند و مشکلات آلومینیوم کمتر شود، بحثی که برای همه ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده سلامت مردم است که اگر جدی گرفته نشود سلامت جامعه و کشور به خطر می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: گاها اتفاقاتی مانند سانحه سانچی که می‌افتد، ذهنمان درگیر می‌شود، اما روزانه مرگ‌های خاموشی اتفاق می‌افتد که خیلی ذهنمان را درگیر نمی‌کند که یکی از عوامل این مرگ‌ها آلودگی است و یکی از همین شهرهای آلوده اراک است.

طاهراحمدی بیان کرد: بنده قصد محکوم کردن هیچ صنعتی و انگشت اتهام به سمت آن دراز کردن را ندارم اما برخی از بیماری‌ها ناشی از آلودگی را نسبت به استان‌های دیگر و استان‌های اطرافمان بیشتر داریم که لازم است مطالعه‌ای در این زمینه انجام شود و بحث آلودگی هوا را برای همیشه بررسی و جمع کنیم، 4 تا 5 عامل موثر بر آلودگی هستند که باید سهمشان بررسی شود که این عوامل شامل ریزگردها، تالاب، صنایع، خودروها و موقعیت جغرافیایی اراک می‌شود که باید سهم آنها و ارتباط آنها با بیماری‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: یکی از صنایعی که انگشت اتهام به طرف آن دراز است شرکت آلومینیوم بوده که برخی از مدیران عامل آن این موضوع را قبول و عذرخواهی می‌کنند، برخی هم نپذیرفته و می‌گویند صنعت سبز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: اما نکته مهم اینجاست که حتی به ما اجازه یک ارزیابی و اندازه‌گیری در این شرکت داده نشده درحالی که یکی از وظایف ما بررسی وضعیت سلامت کارکنان این مجموعه است و تقاضا داریم که این اجازه را در اختیار علوم پزشکی قرار دهند.

طاهراحمدی اضافه کرد: اگر ما به‌عنوان متولی سلامت اعلام کنیم که این کارخانه و این صنعت آلاینده نیست مردم با اعتماد بیشتری می‌پذیرند پس چرا به اجازه پایش به ما داده نمی‌شود.

وی افزود: در مقابل 100 میلیون یورویی که برای ساخت واحد آندسازی قرار است هزینه شود، نیم میلیون یورو هم صرف مردم کنید تا این تحقیق انجام شود و آلاینده بودن یا نبودن این صنعت و سهم آن در آلودگی اراک مشخص شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار