تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مرکزی خواستار جدیت در جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 24 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، مهدی زندیه‌وکیلی در دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب در سالن اجتماعات استانداری مرکزی اظهار کرد: امروز بحران آب از جمله بحران‌های جدی است که اگر برای‌ آن چاره‌اندیشی نشود، فردا حیات انسان و حیوان و کره زمین را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مدیریت صحیح آب از اهمیت به سزایی برخوردار است، اگر ما بتوانیم مصرف آب را مدیریت کنیم، به خوبی خواهیم توانست چالش آب را پشت سر بگذاریم.

 معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب در بخش کشاورزی به هدر می‌رود، گفت: متاسفانه امروز بیشترین مصرف و هدررفت آب در بخش کشاورزی است، این در حالی است که محصولاتی در استان‌ کشت می‌شوند که آب‌بر بوده و برای تولید آنها آب زیادی نیاز است.

زندیه‌وکیلی بر لزوم بهره‌گیری صحیح از آب فاضلاب تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه در استان مرکزی وضعیت جمع آوری فاضلاب در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار مناسب است، که این ویژگی می‌تواند در مقابله با پدیده خشکسالی موثر واقع شود.

وی گفت: اکثر کشورها از پساب فاضلاب در مصرف مجدد استفاده می‌کنند، باید امکان بهره‌مندی از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز فراهم شود تا نیازی نباشد برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده شود.

معاون استاندار مرکزی افزود: با توجه به اینکه قانون اجازه بهره‌گیری از پساب فاضلاب را در مصارف بخش کشاورزی داده است باید با استفاده از این ظرفیت چالش کمبود آب را برطرف کنیم.

زندیه‌وکیلی ترغیب بهره‌برداران به ویژه کشاورزان در استفاده از آبیاری نوین با اعطای تسهیلات بانکی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید از همه امکانات برای جلوگیری از کاشت محصولات آب‌بر استفاده کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار