معاون امور عمرانی استانداری مرکزی:
تابناک مرکزی: معاون امور عمرانی استانداری مرکزی از نهایی شدن طرح قطار شهری اراک – مهاجران خبر داد و گفت: مهاجران از موفق ترین شهرهای جدید ایران می تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.
کد خبر: ۵۵۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 21 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی، زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست با دکتر طاهرخانی و اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، اظهار داشت: شهر مهاجران یکی از موفق ترین شهرهای جدید ایران است که توسعه و بالندگی آن می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای شهرهای جدید کشور باشد .

وی با اشاره به این نکته که زیرساخت ها وامکانات توسعه متوازن در مهاجران آماده است، اظهار داشت: قرار گرفتن در مسیر آزادراه غرب کشور، قرار گرفتن در کنار واحدهای بزرگ صنعتی، داشتن زیرساخت های عمرانی و شهری و وجود ساکنین فرهیخته و توانمند عواملی هستند که در صورت برنامه ریزی صحیح ،مهاجران را به یکی از بهترین شهرهای جدید کشور تبدیل خواهد نمود.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی از نهایی شدن طرح قطار شهری اراک – مهاجران خبر داد و بیان داشت: وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه ای به حمل و نقل ریلی دارد و با توجه به تاکید استاندار محترم در نشست مشترک با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مقرر شد طرح قطار شهری اراک – مهاجران در آینده ای نزدیک کلید خورده و یکی از شاه بیت های توسعه مهاجران محقق شود.

عملیات اجرایی قطار شهری اراک – مهاجران آغاز می شود

وی افزود: در اجرای این پروژه اساسی شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، راه آهن و مجموعه استانداری مرکزی مشارکت نموده و زمینه احداث خط ریلی، ایستگاههای مورد نیاز، ترن، سیگنالینگ و سایر تجهیزات و لوازم مورد نیاز را فراهم خواهند نمود.

زندیه وکیلی با تاکید بر این که محور ترانزیتی اراک – مهاجران و بالعکس در شرایط گفت: شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر مطالعات ارزنده ای را در این خصوص انجام داده است و در جلسات کارشناسی که خواهیم داشت این طرح را نهایی خواهیم نمود.

وی در پایان عملکرد شورای اسلامی شهر مهاجران و شهرداری این شهر را مثبت ارزیابی نمود و گفت: شهرداری برای دستیابی به درآمدهای پایدار باید جاذبه های توریستی و گردشگری را در مهاجران توسعه بخشد و از ظرفیت های بخش خصوصی نهایت استفاده را ببرد.

در ادامه دکتر طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید نیز مهاجران را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جدید ارزیابی نمود و اظهار داشت: جاده اراک – مهاجران و بالعکس از مسیرهای پرتردد و در فصل زمستان برفگیر استان مرکزی است که بعضا دچار ترافیک شدید می شود و با توجه به سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی صنعت ریلی و قطار شهری می تواند مشکل را مرتفع سازد.

وی افزود: احداث خط ریلی و افتتاح قطار شهری مهاجران می تواند زمینه ساز توسعه شهر مهاجران شود و این شهر سهم بیشتری را در اسکان شهروندان استان برعهده خواهد گرفت.

طاهرخانی گفت: مهاجران از شهرهای خوب جدید کشور است که با حمایت مسوولین می تواند به الگوی موفق شهرهای جدید تبدیل گردد.

وی گفت: مهاجران جزو  معدود شهرهایی است که خلاقیت در آن به کار رفته است و این حرکت باید به شکل جدی تداوم یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  ادامه داد: آماده ایم تا در تکمیل درمانگاه شهر مهاجران، ارائه زمین به دستگاههای خدمات رسان ،توسعه کلانتری مهاجران و  سایر فعالیت های عام المنفعه مشارکت نماییم.

طاهرخانی تاکید نمود: شهرهای جدید ثمره انقلابند و ما به عنوان خادمین ملت وظیفه داریم در جهت توسعه این شهرها و ارائه خدمات بهینه به مردم تلاش کنیم .

عملیات اجرایی قطار شهری اراک – مهاجران آغاز می شود

وی کوششها و تلاش های اعضای شورای شهر و شهرداران شهر مهاجران را ستودنی ارزیابی نمود و ابراز امیدواری نمود با حمایت مسولین استان پویایی و بالندگی شهر مهاجران رقم خورد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار