تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک تا پایان سال ۹۶ افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 18 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، سید علی آقازاده شامگاه چهارشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت استان و نماینده ولی‌فقیه در استان تلاش ویژه‌ای در راستای احداث و آماده‌سازی فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری داشتند و امروز این بیمارستان به صورت کامل آماده بهره‌برداری است و نشست و بازدید امروز به منظور بررسی وضعیت بیمارستان، قدردانی از تلاش خیرین و تعیین زمان افتتاح قبل از پایان سال است.

وی افزود: با وجود تکمیل شدن این فاز چالش اصلی در مسیر بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان نیروی انسانی مورد نیاز آن است که تامین نشده که بر همین اساس مکاتباتی با رئیس سازمان اداری استخدامی کشور انجام شده تا مجوز ویژه‌ای به منظور استخدام 200 نیروی مورد نیاز و بهره‌برداری از بیمارستان صادر کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: رونوشت این مکاتبات به وزیر بهداشت ارسال شده و همچنین در دیدار اخیر با وزیر بهداشت درخواست تسهیل و تسریع به منظور برطرف کردن موانع موجود در مسیر بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری، حضور در استان، افتتاح این فاز و بررسی مجدد مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان مطرح و قول مساعد وزیر هم دریافت شد.

آقازاده بیان کرد: بنابر گفته وزیر بهداشت وزارتخانه امکان تامین نیروی مورد نیاز فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری را ندارد و باید این تامین نیرو از طریق سازمان اداری استخدامی این امر پیگیر شود که بر همین اساس هفته آینده جلسه‌ای مجدد با رئیس سازمان داریم.

وی ادامه داد: در صورتی که نیروی انسانی تامین شود قول مساعد وزیر بهداشت به منظور تامین تجهیزات پزشکی اجرایی شده و بهره‌برداری از بیمارستان انجام می‌شود به همین دلیل باید به سرعت پیگیری تامین نیرو انجام شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به برطرف کردن مشکل موجود در رابطه با انشعابات آب بیمارستان شهرداری اراک کمک‌های لازم به منظور محوطه‌سازی بیمارستان را انجام دهد و زمین برای توسعه فازهای آینده با توجه به حضور خیرین برای اجرای فاز بعدی در نظر گرفته شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان یکی از مراکز مهم سرطان‌شناسی و درمان این بیماری در مرکز کشور مطرح است که خدمات ویژه‌ای به بیماران سرطانی استان مرکزی و استان‌های همجوار اراده می‌کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار