مدیرکل هواشناسی استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: رسیدن هوای اراک در روز گذشته به 18 درجه سانتی گراد در روزهای زمستانی در طول 63 سال گذشته سابقه نداشته است
کد خبر: ۵۵۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 15 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای اراک در گرمترین ساعات عصر دیروز به ۱۸ درجه سانتیگراد رسید که یک رکورد دمایی در روز ۲۴ دی ماه در طی ۶۳ سال گذشته بوده است.

مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: به دلیل وزش باد گرم دمای هوا در برخی از نقاط استان بویژه در شهر اراک و شهرهای غرب، جنوب و جنوب غرب استان طی ۲۴ ساعت گذشته به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت.

ذوالفقاری اظهار کرد: دمای اراک در گرمترین ساعات عصر روز یکشنبه به ۱۸ درجه سانتیگراد رسید که یک رکورد دمایی در روز ۲۴ دی ماه در طی ۶۳ سال گذشته ( از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی اراک) بوده است.

وی در ۲۴ ساعت گذشته اراک با ۱۸ و دلیجان با منفی ۴ درجه درجه سانتی گراد به ترتیب به عنوان گرمترین و سردترین  شهر استان بودند.

ذوالفقاری ادامه داد: پیش بینی می شود دمای هوا در استان از امروز و طی سه روز آینده روند کاهشی پیدا کند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: به دلیل اینکه دمای نقاط مختلف استان طی ۲۴ ساعت گذشته اختلاف قابل ملاحظه ای داشته است میزان این کاهش متفاوت خواهد بود اما در اراک میزان کاهش دما طی این مدت برای دمای روزانه بین ۷تا ۹ درجه و برای دمای شبانه بین ۴ تا ۶ درجه پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با عبور امواج کم دامنه از روی کشور و انتقال رطوبت از فردا تا روز پنجشنبه گاهی شاهد افزایش ابر در آسمان استان خواهیم بود اما انتظار ناپایداری های بارشی پیش بینی نمی شود.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار