تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه "مدیریت تلفنی" صنعت این استان را به نابودی کشانده است گفت: جلوی مخارج غیرمنطقی و ریخت و پاش ها در کشور گرفته شود.
کد خبر: ۵۵۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی با اشاره به مشکلات صنایع کشور اظهار داشت: سبب مشکلات صنایع کشور عدم مدیریت در صحنه و دلسوزی مدیران است بنابراین مدیریت تلفنی آفت صنعت شهر شده، چرا دفاتر کارخانجات ما اغلب در تهران هستند، این درحالی است که مدیر و مسئولی که با تلفن مدیریت می‌کند و در کارخانه حضور ندارد، روحیه‌ امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری ندارد.

وی افزود: رمز موفقیت در پیشرفت و آبادانی کشور  داشتن روحیه‌ مجاهدت است و روحیه‌ تحصیل علم، مجاهدت، همبستگی، مردانگی، فتوت، غیرت، اخلاص و توکل سرمایه‌ها و رموز موفقیت ملت است، اگر این موارد اجرایی شود کشور و دنیا آباد می‌شود.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: اگر فردی در بخشی توانایی ایفای نقش موثر ندارد نباید آن مسئولیت را بپذیرد، در غیر این صورت عامل بروز مشکل و تضییع حقوق دیگران می‌شود چراکه در جامعه امروز به همت‌های بلند نیاز داریم، زیرا جامعه ما ظرفیت های فراوانی دارد و تنها لازم است تاهمت و پشتکار و غیرت و انسجام اجتماعی داشته باشیم و با توکل بر خداوند متعال قدم برداریم.

وی اضافه کرد: الگوها و اسوه‌های دینی بسیاری در جامعه اسلامی داریم که باید از آنها پیروی کنیم و یکی از مهمترین اقدامات این است که از مخارج غیرمنطقی و ریخت و پاش ها در کشور جلوگیری کنیم.

امام‌جمعه‌ اراک خرج‌های اضافی و اسراف برخی مدیران و مسئولان را امری مضموم عنوان کرد و گفت: چه دلیلی دارد مسئولان و مدیران این‌همه برای خود خرج کنند چراکه خرج‌های اضافی اسراف و گناه است، چرا باید شورای شهر فلان شهر به سفرهای چندروزه‌ مناطق توریستی بروند و نتیجه‌ مفید هم نداشته باشد؟ درحالیکه مردم آن شهر مشکل‌ دارند و مسئولان یک شهر به کیش و ترکیه بروند، این امری ناپسند است.

وی عنوان کرد: در رابطه با بودجه سال 97، حقیقت برآن است که دولت با محدودیت منابع مواجه است و به همین سبب باید تولید حداکثری و مصرف حداقلی را در دستور کار قرار دهیم و از اقدامات برخی که از شرایط موجود استفاده کرده و به قاچاق و سوء استفاده های دیگر می پردازند، جلوگیری شود از سویی، ضروری است که نظام اداری کشور با قاطعیت از وجود برخی افرادی که اقدام به رشوه خواری، جعل، بی قانونی، تقلب، دزدی و خیانت می کنند پاک شود و نباید این افراد در امور کشور مسئولیتی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با مردم قم گفت: مقام معظم رهبری تحلیل بسیار دقیق و جامعی پیرامون اغتشاشات اخیر داشتند و دست سه ضلع مثلت این ماجرا رو شد، در این اتفاقات عده‌ای فریب خوردند ولی عده‌ای هم بودند که با نیت و هدف برهم زدن امنیت و آسایش جلوآمده بودند، این‌ها مفسد هستند، آتش زدن مسجد و حسینیه و آسیب زدن به اموال عمومی جز از مفسدین برنمی‌آید.

وی بیان کرد: در این میان نباید مطالبات مردم فراموش شود و به حاشیه رود، دولتی‌ها باید مطالبات به‌حق مردم را پاسخ دهند و به آن‌ها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار