تابناک مرکزی: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری سارقان اینترنتی با ۲۵۰ فقره سرقت خبرداد.
کد خبر: ۵۵۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 12 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ سرگرد احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی از دستگیری سارقان اینترنتی خبرداد که   حدود سه میلیارد ریال از حساب ۲۵۰ نفر برداشت کرده بودند

آنقی افزود: در پی تحقیقات کارشناسان مرکز مبارزه با جرایم سایبری استان مرکزی و به دنبال کنترل مجرمان سابقه دار در حوزه فضای مجازی مشخص شد یک سایتی اینترنتی با استفاده از درگاه جعلی بانک نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد اقدام می‌کند که رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیس متهمی شناسایی شد که داری چندین فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی بود وبا هماهنگی مقام قضائی این متهم در عملیاتی در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهم به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با همدستی دو نفر از دوستان خود ادامه داد: متهمان به منظور انجام این سرقت‌های اینترنتی، سایتی را راه اندازی کرده و مشاهده کنندگان این سایت را برای خرید یک برنامه موبایلی با عنوان ازدواج موقت به درگاه جعلی یک بانک هدایت می‌کردند.

وی بیان کرد: این افراد با طراحی این سایت موفق شده بودند، به حساب بانکی دو هزار و ۶۲۰ نفر دسترسی پیدا کنند و در حدود سه میلیارد ریال از حساب ۲۵۰ نفر برداشت کنند.

آنقی با بیان اینکه همدستان متهم هم شناسایی و در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار