تابناک مرکزی: سرپرست مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: سیستم هوشمند ناوبری مکان‌یاب حرفه‌ای بر روی اتوبوس‌های این شهر مجدد پیاده‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 08 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی، سید احمد میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک مرکزی، با اشاره به ناوگان حمل و نقل اتوبوس استان اظهار داشت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک به منظور تحولی اساسی در سیستم ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در آینده‌ای نزدیک در نظر دارد که طرح سیستم هوشمند ناوبری مکان‌یاب ماهواره‌ای را که مدتی غیرفعال شده بود راه‌اندازی کرده و در تمام اتوبوس‌های درون شهری اجرا کند.

وی افزود: این سیستم در سال‌های گذشته در اتوبوس‌ها انجام شده بود که متاسفانه  پس از مدتی فعالیت, به سبب عدم انجام صحیح پیاده‌سازی  آن غیرفعال شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم, مستمر و مطالعه زیرساخت‌ها نحوه پیاده‌سازی آن توسط کارشناسان مربوطه و اصلاح ساختار و خواسته‌های سازمانی توسط کارشناسان سازمان اجرا و پیاده‌سازی آن مجدد در تمامی اتوبوس‌ها انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک تصریح کرد: سیستم هوشمند ناوبری مکان‌یاب ماهواره‌ای یک سیستم به طور کامل پیشرفته است که برای نمایش هم‌زمان موقعیت وسیله نقلیه و ارسال اطلاعات حرکت، سرعت خودرو، مختصات جغرافیایی، ارتفاع، زمان و غیره  به دفتر مرکزی استفاده می‌شود و با نصب این تجهیزات روی اتوبوس‌ها و کامپیوتر دفتر مرکزی، ما قادر هستیم در هر لحظه از موقعیت اتوبوس‌ها آگاه شویم.

میرمحمدی بیان کرد: به کمک این نرم‌افزار حرکت اتوبوس‌ها را با مقیاس‌های مختلف بر روی نقشه‌های جهانی، کشوری، استانی و یا حتی محلی مشاهده می‌کنیم و همچنین علاوه بر نمایش حرکت خودرو، اطلاعات لحظه‌ای حرکت خودرو هم قابل دسترسی است.

 وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های این سیستم آنلاین، امکان برقراری ارتباط هم‌زمان دوطرفه بین مرکز و خودرو است که به کمک  این سیستم می‌توان برای تمامی خودروهای تحت پوشش پیام متنی ارسال کرد و یا بر عکس هر یک از اتوبوس‌ها می‌توانند پیام‌های از پیش تعیین شده را برای مرکز ارسال کنند.

سرپرست مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و افزایش سطح خدمات بتوانیم رضایتمندی شهروندان را بیش از گذشته افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار