کد خبر: ۵۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 29 June 2015


به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عدم ثبت فرش ایرانی بستر کپی سازی را برای دیگر کشورهای جهان مهیا کرده است، گفت: تعطیلی کارخانه‌های فرش، ایران را از بازار جهانی خارج کرد

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره خارج شدن صنعت فرش ایران از چرخونه بازارجهانی محصول، تصریح کرد: توسعه صنعت فرش دستباف ایران یکی از راه‌های موثر برای عدم وابستگی بودجه به دیگر منابع مواد معدنی و ذخائر نفت و گاز در کشور است.

نماینده مردم سیاهکل  درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه صنعت فرش دستباف ایران یکی از راه‌هایی است که بودجه کشور ما وابسته به نفت نباشد،تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان با  سرمایه گذاری بر روی صنایع دستی و اقلامی همچون فرش که ابعاد هنری نیز درآن نهفته است تنها به اقتصاد نفتی  وابسته نیستند.

 ندیمی  با بیان اینکه متاسفانه صنعت فرش ایران درجهان به نحو کارآمدی ثبت نشده است،تاکید کرد: عدم ثبت  فرش  ایرانی موجب شده است، برخی از کشورها فرش‌های ما را به نام خود حک کرده و در فروشگاه‌های جهان به فروش برسانند.

ندیمی، افزود:‌صنعت فرش می‌تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم برای ما تولید ثروت کند،بنابراین با توجه اینکه دربرخی از استان‌های ما بافت فرش آمیخته شده با سنت و فرهنگشان به سادگی می توان با سرمایه گذاری بهینه نه تنها مشکلات بیکاری کشور را حل کنیم؛ بلکه در راستای توسعه این صنعت نیز به موفقیت‌های چشمگیری برسیم.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس، یاد آورشد:عدم سرمایه گذاری مناسب در راستای حمایت از صنعت فرش موجب شده که بسیاری ازکارخانه‌های فرش کشورتعطیل شوند واین درحالی است که اگر بخش خصوصی به نحو مطلوب حمایت می‌شود؛نه تنها صنعت فرش هدفمند ترحرکت می‌کرد بلکه می‌توانستیم با این اوصاف نرخ بیکاری را نیز درکشور کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
nnkogrbn
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
20
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار