تابناک مرکزی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بستری شدن تعداد ۱۰۳ نفر در بیمارستان‌های استان، طی ۱۰ ماه گذشته بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوانزا خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 06 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از قدس آنلاین، طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص وضعیت ویروس آنفلوانزا در استان گفت: در بین ویروسهایی که باعث عفونت در انسان می شوند، ویروسی خطرناکتر از آنفلوانزا وجود ندارد.

وی افزود: این ویروس هر ساله به خصوص در اواخر پاییز و اوایل زمستان شیوع پیدا می کند و باعث به زحمت افتادن مردم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا عامل بیشترین غیبت دانش‌آموزان و افراد شاغل است، اظهار کرد: این بیماری، امسال از دو هفته پیش شیوع پیدا کرده است به طوری که بیمارستان های ما ظرفیت پذیرش بیمار را نداشت.

طاهراحمدی اضافه کرد: هرچند این ویروس واکسن دارد اما چون هرساله ژن این ویروس تغییر می کند باعث کم اثر شدن واکسن می شود.

وی ادامه داد: نوع حیوانی این ویروس که بسیار خطرناک تر از نوع انسانی آن است، در حال حاضر در قالب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران مطرح است که سال گذشته این بیماری با همکاری مسئولان در استان کنترل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: امسال نیز در استان مرکزی ۳ کانون بیماری در مأمونیه، زرندیه و محلات شناسایی شد.

طاهراحمدی عنوان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته بیمارانی که در اثر عفونت شدید تنفسی به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند ۱۰۳ نفر بوده که از این تعداد، ۸۱ نفر در اراک، یک مورد در آشتیان، یک مورد دلیجان، ۱۷ مورد محلات و ۲ مورد در کمیجان بوده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت کنترل این بیماری و لزوم توجه مسئولان و مردم به این موضوع، یادآور شد: موارد شبه آنفلوانزا در استان که بستری شده اند نیز ۹۲ نفر بوده که در شازند گزارشی در این خصوص نداشتیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار