عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:
تابناک مرکزی: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مسئولان کوچک‌ترین اقدام جبران‌ کننده‌ای را برای مقالبه با آلودگی مد نظر ندارند، خواستار اختصاص اعتبار ویژه برای توزیع شیر در مدارس شهرهای آلوده شد.
کد خبر: ۵۴۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 30 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام خانه ملت، علیرضا سلیمی توزیع مداوم شیر را در مدارس شهرهای آلوده ضروری دانست و گفت: امسال آلودگی هوا در تاریخ رکورد شکاند، این در حالی است که مردم هر روز سم مهلکی را استنشاق کرده و تاکنون علاوه بر فوت چندین هزار نفر بر اثر آلودگی هوا، بیماری سرطان در میان مردم بیداد می‌کند اما مسئولان کوچک‌ترین اقدامی را برای مقالبه با آلودگی و حفظ سلامتی مردم همچون توزیع منظم شیر در مدارس و کاهش قیمت آن را هم مد نظر ندارند. 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به مسئولان گفت؛ شما که توان و عزمی برای کاهش آلودگی هوا ندارید حداقل اقدامات جبران‌کننده را جدی  بگیرند لذا پیشنهاد می‌شود اعتبار ویژه برای توزیع شیر در مدارس شهرهای آلوده اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه تنفس کردن اصلی و مهمترین حقوق هر شهروندی است که آقای روحانی باید در مباحث حقوق شهروندی به آن توجه کنند، اضافه کرد: مسئولان باید مبحث توزیع شیر را جدی گرفته و در این شرایط، شیر رایگان را در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی میان اقشار آسیب‌پذیر به صورت رایگان تقسیم کنند.

سلیمی با انتقاد از عدم توزیع شیر در مدارس شهر تهران، گفت: آقای نوبخت باید برای مردم به ویژه مدارس و دانشگاه‌های شهرهای آلوده یارانه شیر در نظر بگیرد و آقای روحانی حق تنفس را برای شهروندان جدی گرفته و راهی برای جبران این وضعیت پیدا کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان، وزارت جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش باید برای تغییر در شرایط موجود با هم همراه شوند، هرچند این مهم نیازمند درک اهمیت و ضرورت موضوع برای همه مسئولان است، اضافه کرد: کمیسیون آموزش مجلس نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و در جریان بررسی لایحه بودجه آن را پیگیری می‌کند.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار