عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
تابناک مرکزی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گرانی تخم‌مرغ به علت کمبود تولید است که علت کمبود آن نیز تلفات سنگینی بود که واحدهای تولیدی بر اثر آنفولانزای فوق حاد پرندگان داشتند.
کد خبر: ۵۴۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 30 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام خانه ملت، علی ابراهیمی درخصوص افزایش قیمت تخم مرغ و اقدامات دولت در کاهش قیمت آن، اظهار داشت: گرانی تخم‌مرغ به علت کمبود تولید است که علت کمبود آن نیز تلفات سنگینی بود که واحدهای تولیدی بر اثر آنفولانزای فوق حاد پرندگان داشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه تخم‌مرغ شامل کالاهایی است که واردات و صادرات آن سخت است و افرایش قیمت آن در چنین شرایطی طبیعی است و همچنین تا زمان جایگزینی گله‌های مرغ تخم‌گزار تلف شده چنین مشکلاتی وجود دارد، گفت: اقدام اثرگذاری که می‌توان در چنین شرایطی انجام داد سرعت بخشیدن به بهداشتی‌سازی سالن‌هایی است که تلفات داشته‌اند، واردکردن واحدها به چرخه تولید دو ماه زمان می‌برد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عرضه تخم مرغ دولتی شامل اقدامات مُسکن واری است که به آن اعتقاد ندارم و دولت نیز چنین امکانی ندارد مگر اینکه از منابع دولتی مابه‌التفاوتی را ایجاد کند که این اقدام نیز جز یک اثر کاذب و موقتی اثر دیگری ندارد، ادامه داد: دولت می‌تواند روشنگری و اعلام کند این کاهش قیمت چگونه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم زمانی‌که مشاهده کنند واقعیت‌ها به آنها گفته می‌شود اعتراض چندانی نمی‌کنند، عنوان کرد: انتقاد جدی به نحوه مدیریت بخش کشاورزی وجود دارد که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان چندین سال است به کشور ما خسارات سنگینی می‌زند و ما هنوز در حال تلفات دادن هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان تولید تخم‌مرغ کشور حدود 800هزار تن بوده که نیاز کشور را با سرانه حدود 12 کیلیوگرم در سال تامین می‌کند، گفت: در طی سال‌های گذشته در زمینه تامین پروتئین از ناحیه تخم‌مرغ خودکفا بودیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه آمار تلفات مرغ‌های تخم‌گذار بین 6 تا 12 میلیون قطعه است که اختلاف دارند و واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده‌اند میزان تولید قابل توجهی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: باید رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از این بیماری‌ها را بهتر عملی می‌کردیم.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار