تابناک مرکزی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی درمورد عضویت همزمان اعضای هیات مدیره اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در شوراهای اسلامی شهر و روستا مخالفت کردند.
کد خبر: ۵۴۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 26 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 73رای موافق، 99 رای مخالف، هفت رای ممتنع ازمجموع 201 نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت طرح عضویت همزمان اعضای اتحادیه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در شوراهای شهر و روستا مخالفت کردند.

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس به عنوان طراح یک فوریت این طرح گفت: امروز حدود 200 نفر از افرادی که در شوراهای اسلامی شهر و روستا رای آوردند دچار چالش شده اند زیرا تغییری در قانون تشکیلات،انتخابات و وظایف شوراها در بعد از انتخابات شوراها ایجاد شده است.

وی افزود: انتخابات شورای شهر و روستا در 22 اردیبهشت ماه برگزار شد و حدود دو ماه بعد در 20 تیرماه نمایندگان مجلس قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن، اعضای هیات مدیره اتاق اصناف و هیات مدیره اتحادیه های صنفی دو شغله محسوب می شوند و نمی توانند در انتخابات شوراها شرکت کنند، تصویب این قانون دوماه بعد از انتخابات شوراها بوده است.

وی گفت: حرف ما این است که این قانون در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای بعدی اجرایی شود و نباید برای اعضای شوراهای پنجم اعمال شود زیرا این افراد نمی دانستند که دو ماه بعد چنین قانونی تصویب می شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: این طرح به هیچ وجه فوریت ندارد و ما نباید وقت مجلس را هدر دهیم.

یحیی کمالی پور نماینده جیرفت در مجلس نیز موافق یک فوریت این طرح بود.

وی اظهارداشت: اگر این طرح تصویب نشود در حق این 200 نفری که در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رای آوردند تضعیف می شود، مجلس باید فکری به حال این افراد کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار