تابناک مرکزی: نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز عملیات اجرایی شبکه ریلی اراک -خمین- اصفهان تا قبل از دهه فجر امسال قطعی شد.
کد خبر: ۵۴۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 26 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم رضایی افزود: با پیگیری های مستمر این طرح زیربنایی از بی تکلیفی خارج شد و با انتخاب پیمانکار، عقد قرارداد انجام گرفته و تدابیر تجهیز کارگاه عمرانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای مرحله اول این طرح به طول 20 کیلومتر درخواست یک هزار میلیارد ریال اعتبار ملی شده است که با قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه به زودی تخصیص می یابد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: برای اجرا و تکمیل طرح راه آهن خمین سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که در زمان بندی های مشخص متناسب با پیشرفت کار تخصیص می یابد.

رضایی بیان کرد: مسیر این طرح به دلیل موقعیت جغرافیایی که در استان مرکزی دارد، مرکز راه‌آهن کشور به تمام مناطق کشور می‌شود و از این طرح از برنامه های زیر بنایی شهرستان خمین محسوب می شود که تاثیر به سزایی بر توسعه این منطقه خواهد گذاشت.

وی گفت: این خط ریلی در مسیر استان های شمالی، مرکزی، جنوبی و همچنین 2 استان صنعتی مرکزی و اصفهان است و در فصل حمل و نقل استان نقش کلیدی خواهد داشت.

نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: امید است با اجرای این طرح گام موثری در بهبود حمل و نقل ترکیبی استان و کاهش عقب ماندگی های شهرستان خمین برداشته شود.

رضایی گفت: طول مرحله نخست این خط ریلی 165 کیلومتر است و این مسیر زمینه اتصال شهرک صنعتی خمین به خطوط ریلی کشور است که به عنوان مصوبات سفرهای دولت نهم راکد مانده بود و به همت دولت روحانی اجرایی می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار