تابناک مرکزی: استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اراک گفت: با گذشت 2 سال از تعهدات شرکت ایرالکو این شرکت باید به تعهدات خود نسبت به رفع آلایندگی اقدام کند.
کد خبر: ۵۳۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 17 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در بازدید از شهرداری اراک با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام شهر عنوان کرد: وضعیت شهرداری ها در کشور مناسب نیست و این مجموعه با تمام تلاش درصدد رفع چالش ها و تنظیم درآمدها و هزینه هاست تا هزینه های عمرانی، جاری و خدماتی شهر تامین شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تحولی در قیمت مسکن و املاک حاصل شود تا بواسطه صدور پروانه ساخت و ساز و کسب عوارض طرح های توسعه ای و زیرساخت ها در شهر اجرایی شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: امروز شاهد وحدت و انسجام خانواده بزرگ دولت در استان مرکزی هستیم که با وجود همه مشکلات وحدت را حفظ کرده اند و باید از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را جهت اهتمام برای رفع مشکلات بکار بست.

وی تاکید کرد: وحدت موجود در استان باید در جهت تسریع توسعه استان به کار گرفته شود و بیش از گذشته در مسیر پیشرفت حرکت کرده و اهداف نظام و مقام معظم رهبری و دولت و بدنه اجرایی کشور را محقق کرد.

آقازاده با بیان اینکه اولین خاکریز اقتصاد کشور شهرداری ها هستند، گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل در اقتصاد کشور شهرداری ها به سرعت آسیب می بینند و شرایط امروز شهرداری ها حاصل و متاثر از شرایط اقتصادی کشور است البته مجموعه شهرداری با مجموعه استانداری تفاوتی ندارد چراکه همه ما سوار بر یک کشتی و برای تحقق یک هدف(رشد و توسعه کشور) حرکت می کنیم.

وی با اشاره به دشواری کار شهرداری که گاه نارضایتی عمومی را به همراه دارد، افزود: کار کردن در این مجموعه سخت است و فشار و استرس کاری خاص خود را به همراه دارد. باید سعی کرد با مدیریت صحیح و کیفی حداکثر بهره وری را از امکانات موجود داشت.

استاندار مرکزی افق پیش رو را روشن و امیدوارکننده دانست و بیان کرد: امید است با اهتمام ویژه مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش گیریم.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اراک گفت: آلودگی شهر اراک حاصل پدیده ریزگردهاست و از آلودگی های شیمیایی کمتر متاثر است اما وجود برخی از صنایع در شهر اراک مانند شرکت آلومینیوم ایران نیز دغدغه هایی را ایجاد کرده است.

آقازاده اظهار کرد: امروز نسبت به صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه از بعد آلایندگی نگرانی وجود ندارد اما صنایع موجود در شهر اراک نگرانی هایی را به دنبال دارد و با توجه به اینکه شرکت ایرالکو طی 2 سال اخیر تعهداتی داشته است که تاکنون به انجام نرسانده است باید تعهدات خود را عملیاتی کند چراکه سلامتی مردم قابل شوخی و اغماض نیست و قطعا مجموعه مدیریتی استان بحث آلودگی هوای شهرهای اراک و ساوه را با جدیت دنبال می کند.

وی اضافه کرد: قطعا دراولین فرصت رئیس سازمان محیط زیست کشور در اراک حاضر خواهد شد و از دولت نیز انتظار کمک داریم البته طرح هایی همچون توسعه دوچرخه سواری و موتورسیکلت های برقی در کاهش آلودگی هوای اراک موثر است چراکه 50 درصد آلودگی در شهرهای بزرگ آلوده ناشی از تردد خودرو و موتورسیکلت است و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که مدنظر شهرداری اراک است نیز در کاهش و کنترل آلودگی تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار مرکزی با تایید اقدامات مجموعه شهرداری اراک تصریح کرد: استانداری مرکزی از هیچ حمایتی برای شهرداری اراک دریغ نخواهد کرد و لازم است با توجه به فرصت سه ماهه تا پایان سال با اقدامات مناسب به استقبال بهار برود و تکمیل پروژه های نیمه تمام می تواند کار بزرگی در این راستا باشد .

آقازاده فضای سبز و خدمات شهری در اراک را قابل قبول عنوان کرد و گفت: قطعا فضا برای بهبود شرایط وجود دارد اما لازم است در مباحث عمرانی با کار جهادی پروژه ها را به اتمام رساند و در این راستا باید از همه ظرفیت ها بهره مند شد و با توجه به اینکه شهرداری اراک در حوزه بانوان ظرفیت های بسیاری دارد می تواند متفاوت از دوره های گذشته عمل کند و حتی پست شهرداری را در یکی از مناطق شهر اراک به یک بانو بسپارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار