تابناک مرکزی: مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان مرکزی گفت: اولین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی صورت در اراک برپا می شود.
کد خبر: ۵۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 16 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی جهان میرزایی، مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان مرکزی گفت: اولین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی از تاریخ ۲۶ آذر لغایت ۱ دی ماه برگزار خواهد شد.

جهان میرزایی اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارائه آثار فرهنگی، هنری به ویژه صنایع دستی و فرش دستباف منطق محروم، افزایش مشارکت اجتماعی، کاهش نابرابری های اقتصادی و تشویق کارآفرینی و اشتغال کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی در جهت نمایش دستاوردهای دولت در مناطق محروم و بازتاب تاثیر انقلاب اسلامی در اتحاد اقوام کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی با حفظ ارزش های اصیل بومی محلی برگزار می شود.

وی با اشاره به در این جشنواره شهر اراک میزبان نمایندگان فرهنگی و اجتماعی ۳۱ استان کشور خواهد بود افزود: این جشنواره شامل گروه های هنری، هنرمندان صنایع دستی و فرش دستباف، سازمان های مردم نهاد، تولیدکنندگان بومی و محلی و نیز سیاه چادر های نمادین از همه اقوام کشور که به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی برپا می شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان مرکزی  بیان کرد: بخش دیگر این جشنواره پاویون نمایش دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی چهار سال اول دولت تدبیر و امید در مناطق محروم خواهد بود که در آن کارشناسان دفاتر اجتماعی و فرهنگی استانداری های کشور کارنامه چهار ساله خود را در غالب، کتاب، بروشور، کاتالوگ و… به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: در این گردهمایی فرهنگی هر روز گروههای هنری موسیقی محلی و تئاتر ، هنر اصیل ایرانی اسلامی را با محوریت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اجرا خواهند کرد.

شایان ذکر است در اولین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر بخش ویژه کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه و یکی از مراکز خیریه کشوری است،

این نمایشگاه از ۲۶ آذر لغایت ۱ دی ماه ساعت ۱۵ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار