تابناک مرکزی: رئیس انجمن صنایع ریلی استان مرکزی گفت: اگر شرایط صنعت ریلی استان به همین منوال پیش برود سال آینده ۵۰ درصد از شرکت های ریلی استان تعطیل خواهند شد.
کد خبر: ۵۳۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 11 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از اراک امروز؛ عماد مردانی رئیس انجمن صنایع ریلی استان مرکزی و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی؛ با اشاره به استقرار صنایع ملی در استان مرکزی، گفت: استقرار صنایع ملی در استان مرکزی باعث ایجاد صنایع زیردستی متعددی شده تا امروز واحدهای صنعتی این استان را به مرز ۳۰۰۰ واحد صنعتی برساند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیشتر صنایع مادر استان با مشکل مواجه هستند، افزود: این موضوع سبب شده تا بسیاری از صنایع پایین دستی هم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده و بیشتر آن‌ها نیز رو به تعطیلی رفته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی واردات را یکی از عواملی دانست که بیشترین خسارت را به واحدهای تولیدی استان وارد کرده است و گفت: باید از مسئولین پرسید چرا اجازه واردات را به محصولاتی می‌دهند که مشابه آن در داخل تولید می‌شود و تولید داخلی با این همه مشکل مواجه سازند؟

وی نداشتن تکنولوژی را عامل دیگر ضعف تولیدات داخلی در رقابت با بازار خارجی دانست و گفت: بیش از دو هزار نفر در ۵۰ شرکت ریلی که در استان مرکزی فعالیت دارند، مشغول به کار هستند ولی متاسفانه این روزها حال صنعت ریلی استان خوب نیست و شرکت واگن‌پارس با ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است.

مردانی افزود: پایین بودن ظرفیت تولید این شرکت سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های ریلی استان در آستانه تعطیلی قرار بگیرند و بیشتر افراد شاغل در این بخش بیکار شوند.

رئیس انجمن صنایع ریلی استان مرکزی بیان کرد: اگر شرایط صنعت ریلی استان به همین منوال پیش برود سال آینده ۵۰ درصد از شرکت های ریلی استان تعطیل خواهند شد.

وی یادآور شد: قرار است در واگن‌پارس، قطارهای با سرعت ۲۰۰ کیلومتر ساخته شود در حالیکه در دنیا قطارهایی با سرعت ۸۵۰ کیلومتر ساخته می‌شود و این یعنی در حوزه ریلی قطارهای که در استان ساخته می‌شود، از نظر سرعت ۶۵۰ کیلومتر از دنیا عقب‌تر است.

مردانی با تاکید بر اینکه در استان زیرساخت و دانش ساخت قطار وجود دارد، اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات فعلی در حوزه ریلی لازم است با یک شرکت مطرح خارجی در اراک تولید مشترک داشته باشیم، در این صورت است که می توان از دانش روز برای تولید قطار بهره برد و صنعت ریلی را از تعطیلی نجات داد.

رئیس انجمن صنایع ریلی استان مرکزی خاطرنشان کرد: زمانی که با شرکت‌های صاحب برند و مطرح خارجی مشترک المنافع شدیم، تحریم‌ها هم شکسته خواهند شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار