رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی:
تابناک مرکزی: رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی می‌تواند در حوزه مسئولیت اجتماعی تجارب خوبی با حضور گروه‌های پژوهشی و آموزشی متعدد داشته باشد و اهداف مشترک را دنبال کند.
کد خبر: ۵۳۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 11 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی؛ سید جعفر نظام دوست، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی، در اولین همایش ملی «مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت منطقه مرکزی و غرب کشور» که در شازند برگزار شد گفت: واژه مسئولیت اجتماعی اواخر قرن بیستم در دنیای مدیریت مطرح شد، مسئولیت اجتماعی در معنای ساده یعنی اینکه شرکت‌ها و سازمان‌ها در قبال جامعه‌ای که در آن فعالیت دارند مسئولیت بپذیرند.

وی ادامه داد: بنگاه‌ها و شرکت‌های مختلف در هر منطقه‌ای، از منابع انسانی گرفته تا اقتصادی آن منطقه استفاده می‌کنند؛ لذا در برابر منطقه و جامعه فعالیت خود مسئول هستند و باید خدمات و منافع مردم این مناطق را تأمین کنند. امروز دنیای کسب و کار نمی‌پذیرد که شرکت‌ها فقط دنبال منافع سهامداران خود باشند.

نظام دوست افزود: از طرفی دولت‌ها و مدیران به دنبال تحقق مسئولیت اجتماعی هستند و از طرف دیگر نهادهای مردمی و قانونگذار دنبال نهادینه کردن این وظایف در جامعه به ویژه در دنیای کسب و کار هستند. امروز مدیران شرکت‌ها به واسطه فشار نهادهای مختلف به دنبال ایجاد استراتژی جدید در مسئولیت اجتماعی هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تأکید کرد: امیدواریم در این شرایط و ضرورتی که ایجاد شده، سازمان‌های مختلف به دنبال استفاده از تجربیات موفق در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باشند، این همایش نیز با همین انگیزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در سطح کشور و استان، فعالیت‌های مؤثری به ویژه در حوزه پژوهش صنعت نفت و گاز دارد. تفاهمات و قراردادهای خوبی با پتروشیمی در زمینه پژوهش و آموزش داریم و می‌توانیم در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز تجارب خوبی با حضور گروه‌های پژوهشی و آموزشی متعدد داشته باشیم و اهداف مشترک را دنبال کنیم همچنین جهاد دانشگاهی استان مرکزی به دنبال تأسیس اولین پژوهشکده توسعه پایدار استان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار