مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: به دلیل جایگاه ویژه عکس و عکاسی در تاریخ معاصر ایران و حضور چند چهره شاخص عکاسی در پیشینه استان، بخش ویژه عکس در موزه مفاخر شهر اراک با نام «تالار عکاسی» افتتاح می شود
کد خبر: ۵۳۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 10 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی با اعلام این خبر گفت: بیشتر اقلامی که در تالار عکاسی به نمایش گذاشته می شوند عکس ها، نگاتیو ها، شیشه های عکاسی، دوربین ها و ادواتی هستند که استاد محمد علی داوری به اداره کل میراث فرهنگی استان برای نمایش عمومی در موزه اهدا کرده است.

حسینی ادامه داد: عکس به عنوان صادق ترین سند تصویری و گویاترین آن از جایگاه بسیار مهمی در روایت گذشته برخوردار است. از سوی دیگر به دلیل جایگاه ویژه عکس و عکاسی در تاریخ معاصر ایران و حضور چند چهره شاخص عکاسی در پیشینه استان، بخش ویژه عکس در موزه مفاخر شهر اراک با نام «تالار عکاسی» افتتاح می شود.

وی افزود: از تمامی عکاسان و پیشکسوتان استان دعوت می کنیم که در صورت تمایل آثار خود را اعم از عکسهای قدیمی از بافت شهری شهر های استان، عکس های تاریخ شفاهی، عدوات قدیمی حرفه عکاسی و... برای نمایش در تالار عکاسی به نام خودشان به این موزه اهدا کنند تا در کنار آثار اهدایی استاد داوری به نمایش در آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان گفت:امیدواریم با همکاری هنرمندان استان به زودی پس از افتتاح، این بخش از موزه مفاخر اراک بتواند سهم چشمگیری از بازدید علاقه مندان به تاریخ عکاسی و عکاسی تاریخی را جذب کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار