تابناک مرکزی: مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: میزان بارندگی‌ها در استان مرکزی با کاهش روبه رو بوده و نسبت به بلندمدت ۸۷.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته ۸۰.۸ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۳۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 10 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، مرتضی ذوالفقاری با اشاره به کاهش بارندگی در استان مرکزی اظهار داشت: میزان بارندگی در استان مرکزی با کاهش چشم‌گیری رو به رو بوده و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 80.8 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت با 87.6 درصد کاهش رو به رو بوده است.

وی افزود: امسال از ابتدای سال زراعی تاکنون 8.4 میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده درحالی که میزان این بارندگی در مدت مشابه در سال گذشته 43.7 میلی‌متر بوده و این اختلاف بیانگر کاهش قابل توجه میزان بارندگی است که تاکنون با آن مواجه هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از سال زراعی هنوز بارشی در ایستگاه دلیجان ثبت نشده و بیشترین بارش‌ها در این مدت با 25.2 میلی‌متر در شهرستان شازند بوده است.

ذوالفقاری بیان کرد: در این مدت در اراک هم 7.7 میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده که بیانگر کاهش 70.39 میلی‌متری در بارش‌های این شهرستان است زیرا میزان بارندگی این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته 88.6 میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده نقشه‌های هواشناسی حاکی از پایداری نسبی هوای استان تا 22 آذرماه است که به صورت صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که از امروز تا میانه هفته، آسمان شهرستان‌های صنعتی استان نظیر اراک و شازند با غبار محلی همراه است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به شرایط جوی حاکم گفت: در چنین شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که تمهیدات لازم چون عملیات چالکود در باغات میوه و پوشاندن تنه درختان را برای جلوگیری از زمستان‌گذرانی آفات، کاهش خسارت جوندگان و خسارت ناشی از سرما بیندیشند و در گلخانه‌ها هم تجهیزات گرمایشی نصب شود.

ذوالفقاری عنوان کرد: همچنین لازم است که در رابطه با انتقال هر چه سریع‌تر محصولاتی مانند سیب‌زمینی، چغندر و محصولات باغی به انبارها اقدام شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار