نماينده ولي فقيه در استان مركزي:
تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه روحانیت احترام ویژه ای در بین توده مردم دارند و باید از سرمایه اجتماعی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان استفاده کرد.
کد خبر: ۵۳۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 06 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در اراک افزود: ائمه جمعه باید از تریبون ارزشمندی که در اختیار دارند، نسبت به گسترش فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت (ع) در جامعه استفاده کنند.

وی، پدیده طلاق را یکی از تنگناهای جدی جامعه عنوان کرد و ادامه داد: آگاه سازی جامعه از تهدیدها و آسیب های اجتماعی و تشریح پیامدهای اطلاق از تکالیفی مهمی است گروه های مرجع فکری و کانون های فرهنگی و مذهبی باید به طور جدی به آن بپردازند و ائمه جمعه و جماعات نیز در این راستا رسالت سنگینی بردوش دارند.

امام جمعه اراک بیان کرد: اگر چه دشمنان نظام اسلامی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اعتقادات جوانان ایران اسلامی را نشانه رفته اند اما جامعه روحانیت نیز احترام ویژه ای در بین توده مردم دارند باید از سرمایه اجتماعی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان استفاده کرد.

وی بیکاری جوانان را یکی دیگر از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: کارآفرینی واقعی به ارزش افزوده، بسط فکر و سازندگی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: ائمه جمعه باید با تشریح معیارهای رفتاری ائمه اطهار(ع) و موازین قرآن کریم فرهنگ کارآفرینی و خوداتکایی را در جامعه گسترش دهند.

وی گفت: مصرف گرایی و استفاده نا بجا و غیر قابل پیش بینی امکانات و سرمایه های کشور آفت بزرگ برای پیشرفت و توسعه است و یکی از تکالیف مهم ائمه جمعه این است که سبک زندگی ایرانی - اسلامی را ترویج دهند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از مشارکت ملت غیور ایران اسلامی در عملیات امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور نیز گفت: تامین کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان در دستور کار مسئولان امر است که می طلبد کمک های مردمی نیز به این سمت هدایت شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار