مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی:
تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: تاکنون درخواست مکتوبی مبنی بر عدم توان اجرایی طرح 55 متری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک و پیشنهاد لغو آن به معاونت عمرانی استانداری یا دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان واصل نگردیده است .
کد خبر: ۵۳۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 04 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ حمیدرضا نوازنی مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی، ترافیک و حمل و نقل استانداری مرکزی در بین معترضین به اجرای طرح 55 متری شهر اراک گفت: لغو و یا هرگونه تغییر اساسی در طرح های بالادستی شهری مستلزم طی مراحل قانونی است

وی تصریح کرد: ملغی نمودن آن بصورت یک جانبه از سوی هیچ یک از اعضای کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان امکان پذیر نیست و برای لغو آن باید مراحل قانونی طی شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اظهار داشت: تاکنون درخواست مکتوبی مبنی بر عدم توان اجرایی طرح 55 متری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک و پیشنهاد لغو آن به معاونت عمرانی استانداری یا دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان واصل نگردیده است .

وی افزود: پیگیری لغو این طرح نیازمند ارائه نامه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک به استانداری مرکزی است که در آن دلایل کارشناسی مبنی بر مشکلات و موانع اجرای این طرح ذکر شده باشد تا تصمیمات لازم در این خصوص در شورای برنامه‌ریزی استان به ریاست استاندار اتخاذ گردد.

نوازنی اظهار کرد: طرح جدید جامع شهر اراک توسط مشاوران مربوطه در دست تهیه است که باید این مشاور هم نظر کارشناسی خود را ارائه کند و در صورت تشخیص عدم نیاز اجرای طرح 55 متری و یا طرح جایگزین، نظر کارشناسی خود را ارائه نماید.

وی ضمن اعلام موافقت خود با تعیین تکلیف طرح 55 متری شهر اراک، تاکید کرد: اعلام لغو این طرح در نشستی با مالکان املاک در یکی از مساجد شهر قانونی نیست بلکه باید یک روند کارشناسی و قانونی برای اجرا یا لغو آن طی شود و از مجاری قانونی تعیین تکلیف شود.

گفتنی است طرح بزرگراه 55 متری  همراه با طرح جامع شهر اراک در سال 1382 توسط اداره کل مسکن و شهرسازی وقت بعنوان دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با انتخاب مشاور ذیصلاح تهیه  شده و پس از طی فرایند قانونی به تصویب کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان رسیده و بعد از تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تایید و تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسیده و بعنوان یک طرح اجرایی به شهرداری اراک ابلاغ گردیده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار