تابناک مرکزی: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: مصرف گاز طبیعی در این استان در پی کاهش دمای هوا در روزهای اخیر حدود پنج میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۳۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 03 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ جواد مهندس افزود: مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی با کاهش دما از 16 میلیون متر مکعب در روزهای عادی به حدود 21 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین مصرف گاز طبیعی با کاهش دما در روزهای اخیر در بخش خانگی و تجاری بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شازند از سال 92 تا کنون خبر داد و گفت: روزانه حدود 6 میلیون متر مکعب از مصرف گاز طبیعی استان در این شهرستان مصرف می شود.

مهندس اولویت نخست شرکت گاز استان مرکزی در روزهای فصل سرد سال جلوگیری از افت فشار و تامین گاز طبیعی در بخش خانگی عنوان کرد و افزود: با سرد شدن هوا در فصل سرد سال برای جلوگیری از افت فشار گاز و تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شازند، ممکن است این واحد تولیدی با بخشی از توان خود به فعالیت ادامه دهد.

مهندس گفت: با توجه به کاهش دمای دما در چند روز اخیر نیاز است مشترکان بخش خانگی با درزگیری پنجره های ساختمان، عایق بندی لوله ها و مخزن موتورخانه ها،استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد، در صرفه جویی گاز طبیعی سهیم باشند.

وی افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و دستگاه های اجرایی و اداری نیز می توانند با استفاده ازسیستم های هوشمند و استاندارد مصرف گاز در کاهش مصرف گاز نقش آفرین باشند.

استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 530 کیلومتر مربع حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 32 شهر، 66 دهستان، یک هزار و 394 آبادی دارای سکنه است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار