تابناک مرکزی: عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: معرفی مدیرعامل جدید برای باشگاه شهرداری اراک صحت ندارد و مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک با مشورت کارشناسان ورزشی انتخاب خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 30 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا؛ مرتضی سورانه در خصوص انتشار اخباری مبنی بر معرفی مدیرعامل جدید برای باشگاه شهرداری اراک گفت:  آنچه در فضای مجازی منتشر شده تماما گمانه زنی است و صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اعلام گزینه تصدی مدیرعاملی باشگاه باید رسما از طریق شورای اسلامی شهر یا شهرداری صورت گیرد، افزود: البته شورای شهر اصلا در انتخاب مدیرعامل یا مسئول برای هیچیک از سازمان های شهرداری به صورت مستقیم دخالتی ندارد و تمامی انتصابات در زمره وظایف مسئولیتی شخص شهردار است بنابراین هرگونه انتشار مطلبی در خصوص اعلام مدیر برای هر یک از سازمان‌های شهرداری و همچنین باشگاه شهرداری را تکذیب می‌کنم و این مطالب فقط گمانه زنی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز ساختار باشگاه شهرداری ثبات پیدا نکرده و فعالیت رسمی آن قطعی نشده است، گفت: چطور می شود که هنوز باشگاه ساختار تشکیلاتی خود را پیدا نکرده است بخواهیم اول برای آن مدیرعامل تعیین کنیم.

وی، حمایت و احیای باشگاه را از رویکردهای شورای شهر اراک بیان کرد و افزود: اصلی‌ترین اولویت مجموعه مدیریت شهری احیای باشگاه شهرداری اراک است و پس از احیا و اخذ مجوزهای قانونی بتوانیم باشگاه را به شکل قانونی مستقر کنیم و فعالیت آن به طور رسمی آغاز شود و بعد از احیای باشگاه برای اداره آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سورانه تاکید کرد: در انتخاب مدیر عامل باشگاه طبیعتا جلسه‌ای با کارشناسان ورزشی و روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان برگزار و با استفاده از نظرات فعالان ورزشی با حضور شهردار گزینه های مطرح شده جمع‌بندی شده و نهایتا فردی شایسته و توانمند از میان گزینه‌های مطرح شده توسط شهردار انتخاب و شروع بکار خواهد کرد.

وی، وظیفه شورای اسلامی شهر را نظارت بر عملکرد شهردار و مجموعه‌های شهری بیان کرد و افزود: شورای شهر هیچگاه در روند کاری مجموعه شهرداری دخالت نخواهد کرد و در انتخاب مدیران سازمان‌ها نیز به همین منوال عمل کرده و مسئول این کار را شهردار می‌داند.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک در خصوص نحوه حمایت مالی شورای شهر از باشگاه و نیز تقویت رویکرد درآمدزایی با توجه به محدودیت هایی که در منابع مالی شهرداری ها متاثر از کاهش درآمد ناشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر درآمدهای پایدار بوجود آمده است، گفت: درآمدزا کردن باشگاه و نیز تامین نیازهای مالی به مدیریت باشگاه بر می گردد و اینکه اداره کننده باشگاه مدیریت در هزینه‌ها را به درستی انجام دهد و درآمد پایدار برای باشگاه ایجاد کند.

وی تاکید کرد: حساسیت در انتخاب مدیرعامل برای باشگاه در مقوله درآمدزایی و مدیریت هزینه ها بیشتر احساس می شود. مدیرعامل باید با توانمندی خود بتواند طرحی را برای ایجاد درآمد پایدار باشگاه تعریف و اجرا کند.

وی در ادامه با اشاره به تمرین و بازی برخی تیم‌های ورزشی در رشته والیبال و بسکتبال که مورد حمایت شهرداری هستند، گفت: این تیم‌ها نه در قالب باشگاه بلکه فعلا به صورت انفرادی در حال تمرین و بازی هستند و در لیگ هم ثبت نام کردند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال و در روزهای پایانی بهمن ماه با حمایت نمایندگان مجلس و شخص استاندار مرکزی شاهد تعریف ساختار تشکیلاتی باشگاه و احیای مجدد آن باشیم.

سورانه درخصوص میزان حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک از ورزش‌های همگانی و ورزش قهرمانی گفت: رویکرد مدیریت شهری حمایت قاطع از ورزش‌های همگانی و قهرمانی است تا جائی که بتوانند در میادین ملی و بین‌المللی افتخار آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: با هدف بومی‌گرایی در توسعه ورزش‌های همگانی و ورزش قهرمانی به دنبال حضور موفق در مسابقات و میادین ورزشی هستیم و با بومی‌سازی در ورزش به دنبال معرفی توانمندی ورزش اراک و استعدادهای ورزشکاران بومی و جوانان این شهر در کشور و جهان هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار