تابناک مرکزی: مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از فعالیت ۱۴ گروه پیشگیری و پایش آنفلونزای فوق حاد پرندگان در این استان خبرداد.
کد خبر: ۵۳۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 28 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صداوسیما؛ مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از فعالیت ۱۴ گروه پیشگیری و پایش آنفلونزای فوق حاد پرندگان در این استان خبرداد.

شانقی گفت: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان ۱۴ گروه پیشگیری و پایش بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در استان فعال شده اند.

وی افزود: سیستم پایش و مراقبت بیماری‌های طیور در روستاها، کشتارگاه‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، اطلاع رسانی به مقامات استانی و مرغداری‌ها به خصوص مرغداری‌های اطراف تالاب میقان برای جلوگیری از شیوع بیماری از دیگر اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: کنترل جوجه ریزی در واحد‌های تولید طیور و مرغداری‌ها به خصوص در واحد‌های اطراف تالاب توسط گروه مراقبت زیستی از دیگر اقدامات و برنامه ریزی‌ها برای جلوگیری از این بیماری است.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین ادامه داد: مرغداران و پرورش دهندگان طیور باید نکات ایمنی زیستی و بهداشتی را رعایت کنند و قبل از ورود دام یا هر وسیله دیگر به مرغداری‌ها این محصولات را ضد عفونی کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار