معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:
تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: شهرستان های اراک، ساوه، خمین و دلیجان بیشترین بافت های فرسوده، بناهای تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی استان را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۵۲۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 18 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی با حضور فرمانداران شهرستانهای اراک و دلیجان، مدیران کل دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداران اراک، ساوه و دلیجان و ساير اعضاء برگزار شد.

عزیز فیلی در این جلسه گفت: ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی، مناطق حاشیه نشین شهری، نوسازی بافتهای فرسوده و بناهای تاریخی از جمله وظایف ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان است که دستگاه های مختلفی از جمله راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، شهرداری ها و شرکت عمران و بهسازی شهری با تعامل و همکاری در این راستا فعالیت می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: در این جلسه راه و شهرسازی گزارشی از برنامه های اجرایی شرکت عمران و بهسازی شهری استان و راهبردهای اجرایی در محله های هدف را ارائه کرد و شهرداریهای اراک و ساوه هم اقدامات صورت گرفته در مناطق تعیین شده و مشکلات و معضلات پیش روی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: طرح بازآفرینی پایدار شهری در 9 محله از شهرهای اراک، ساوه و نراق کلید خورده و انشاالله تا پایان سالجاری اجرایی خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی افزود: این طرحها برای نوسازی و بهسازی در بافت های فرسوده، سکونتگاه های غیر رسمی و بافتهای تاریخی شامل چهار محله در شهر اراک، چهار محله در شهر ساوه و یک محله در بافت تاریخی شهر نراق مصوب شده است.

وی بیان کرد: شهرستان های اراک، ساوه، خمین و دلیجان بیشترین بافت های فرسوده، بناهای تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی استان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی اظهار داشت: بیش از 2 هزار پلاک مسکونی در سکونتگاه های غیر رسمی نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده اند که بیشتر آن ها در 2 شهرستان اراک و ساوه مستقر هستند.

وی اظهار کرد: سکونتگاه های غیر رسمی استان که بعد از اوایل دهه 60 و به دلیل مهاجرت روستائیان به شهرها ایجاد شده بیشترین چالش ها را برای مدیریت شهری در ساوه و اراک ایجاد نموده چرا که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله بیشترین آسیب در این گونه مناطق وارد می شود.

فیلی با اشاره به اهمیت بازار تاریخی شهر اراک گفت: در این جلسه مقرر شد طی جلسه ای با مسئولیت دفتر فنی استانداری و حضور مدیران کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری اراک ، موضوع بهسازی بازار تاریخی اراک بررسی و نتیجه اقدامات صورت گرفته و برنامه های اجرایی در جلسه آتی ستاد مطرح گردد و دستگاههای عضو ستاد نیز گزارش اقدامات انجام شده در محله های هدف را ارائه نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار