مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در فضای مجازی شایعه کرده‌اند جمعیت هلال احمر به وضعیت زلزله زدگان رسیدگی مناسب ندارد این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد روستاهای مناطق زلزله زده تحت پوشش امداد و جستجوی نجات قرار گرفته است..
کد خبر: ۵۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 18 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ محمد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح کمک‌های ارسالی استان مرکزی به زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: تیم‌های ارزیاب استان، تیم واکنش سریع آواربرداری و اسکان اضطراری بعد از احساس زلزله فعال شدند.

وی تصریح کرد: با وقوع زلزله ۱۷نفر از متخصصان جمعیت هلال احمر ساعت ۱:۵۰ دقیقه بامداد به ثلاث باباخانی اعزام شدند که ساعت ۸صبح در این مکان استقرار یافتند. استان مرکزی پس از استان کردستان دومین استان حاضر در محل وقوع زلزله بود.

محمدی اضافه کرد: در ساعات اولیه زلزله تیم درمان اضطراری و تیم امدادی به کرمانشاه اعزام شد. تیم‌های مجهز به سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده یاب به همراه سه دستگاه آمبولانس، ۴دستگاه خودرو کمک دار جهت حضور در مناطق صعب العبور، اقلام ویژه آواربرداری و یک کامیون شامل اقلام ۱۲۰ تخته پتو، ۲۴ تخته چادر امدادی صبح روز بعد از وقوع زلزله در منطقه حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: با وقوع زلزله بسیاری از اقلام همچون ۳هزار تخته چادر امدادی، ۲هزار تخته پتو، ۲هزار تخته موکت، ست ظروف ۲هزار و نایلون پوششی ۸تن به صورت متمرکز از انبار جمعیت هلال احمر استان خارج و توسط ۴۵ کامیون و تریلر که با هماهنگی مدیریت بحران در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت بارگیری و به محل وقوع زلزله ارسال شد.

وی تصریح کرد: کمک رسانی به موقع استان به زلزله زگان غرب کشور مانور واقعی بود.اعزام اقلام بسیاری از دستگاه‌ها از جمله راهداری، بنیاد مسکن، شهرداری دلیجان، شهرداری اراک، شازند، کمیجان، سپاه روح الله و .. با هماهنگی مدیریت بحران انجام شد.

محمدی با اشاره به بی‌نظیر بودن کمک‌های غیر نقدی مردم استان جهت کمک به مردم کرمانشاه، اعلام کرد: حتی هموطنان ارامنه، ما را در کمک به زلزله زدگان یاری رساندند. در دو روز اخیر بین ۹۰ تا ۱۰۰میلیون تومان توسط صندوق جمعیت هلال احمر وجه نقد جمع آوری شده است. برخی مبالغ به حساب ۹۹۹۹۹بانک ملی، ملت و سپه واریز شده است که هنوز از سوی بانک‌ها اعلام میزان واریزی نشده است.

وی ادامه داد: یک میلیارد و دویست میلیون تومان برآورد ما از کمک‌های غیرنقدی است. تا امروز ۵۰هزار بطری آب معدنی ارسال شده است و همین مقدار هم در اختیار داریم که ارسال می‌شود. علاوه بر ۴۵ کامیون اعزامی متمرکز، ۴۰کامیون تاکنون کمک‌های مردمی را به محل وقوع زلزله انتقال داده است. کمک‌های غیر نقدی مردم در سوله‌ای که شرکت آلومینیوم در اختیار جمعیت هلال احمر گذاشته، تفکیک شده و ارسال می‌شود تا دوستان ما در کرمانشاه با مشکل تفکیک اقلام مواجه نباشند.

محمدی افزود: شرکت پالایشگاه یک میلیارد ریال کمک نقدی و کارخانه ساندیس ساوه و شورای شهر اراک هر کدام یک میلیارد ریال کمک غیر نقدی کردند. استقبال همه مردم و حس نوع دوستی مردم بی نظیر است. تاکنون برای اجناس غیرنقدی اشباع شده‌ایم اگر کمک‌ها به سمت کمک‌های نقدی هدایت شود بهتر می‌توان وضعیت را مدیریت کرد. هلال احمر امانتدار خوبی برای هدایای مردمی چه نقدی و چه غیرنقدی است. جهت رفاه حال مردم در استان بیش از ۳۰پایگاه جمع آوری هدایای نقدی و غیر نقدی استقرار دارد.

وی ادامه داد: روز گذشته ۱۵ نفر از نیروهای متخصص آواربردار و امروز ۱۵ نفر از متخصصان کوهستان به مناطق زلزله زده اعزام شدند. هر فردی با توانمندی یا تخصص خاص که قصد حضور در مناطق زلزله زده دارد می‌تواند با شماره تلفن ۳۲۲۱۳۲۳۸ تماس بگیرد تا این لحظه ۴۵۰ نفر با تخصص‌های مختلف اعلام آمادگی کردند.

محمدی با اشاره به اینکه جهت وحدت رویه در انعکاس اخبار از امروز قرارگاه خبری و رسانه‌ای جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود، گفت: در فضای مجازی شایعه کرده‌اند جمعیت هلال احمر به وضعیت زلزله زدگان رسیدگی مناسب ندارد این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد روستاهای مناطق زلزله زده تحت پوشش امداد و جستجوی نجات قرار گرفته است. بیشترین استفاده از بالگرد در زلزله کرمانشاه به کار گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: اعتبار مالی جمعیت هلال احمر هنوز از سازمان اعلام نشده است. اقلامی که از جمعیت هلال احمر خارج می‌شود باید بودجه‌ای برای جایگزینی آن در نظر گرفت. بودجه دیگری هم برای امدادرسانی و عملیات به جمعیت هلال احمر استان‌ها تخصیص داده می‌شود. ۵ درصد بودجه احتیاطی که وجود دارد در اختیار رئیس جمعیت هلال احمر است که در حوادث غیر مترقبه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار