تابناک مرکزی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وقوع زلزله‌های بزرگ تهدیدی برای مراکز درمانی است که از قدمت بالا و بافت فرسوده برخوردار هستند.
کد خبر: ۵۲۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 18 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا؛ دکتر حسن طاهراحمدی افزود: واقعیت امر این است که وقوع زلزله در مقیاس ریشتر بالا خطری برای بیمارستان های با قدمت بالاست.

وی بر ضرورت مقاوم سازی بیمارستان هایی که از قدمت بالایی در ساخت برخوردار هستند تاکید کرد و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی نوسازی و ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) به عنوان بیمارستان مادر شهرستان اراک در حال اجراست و با افزایش 250 تخت بستری، به یک مرکز درمانی مقاوم در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله تبدیل خواهد شد.

طاهراحمدی تاکید کرد: نخستین موضوعی که در مواقع بروز زلزله و بلایای طبیعی اولویت دارد حفظ سلامت مردم و تلاش برای درمان مصدومین احتمالی است. این مسئله باید در مراکز درمانی با تجهیز امکانات مورد نیاز صورت گیرد و لازمه آن برخورداری از مراکز درمانی مقاوم و ایمن است، از این رو بخش عمده ای از اعتبارات درمانی استان صرف بازسازی و مقاوم‌سازی سازه‌های ناایمن و فرسوده و مراکز درمانی می‌شود.

رئیس علوم پزشکی اراک در ادامه بر آمادگی کامل کادر بهداشتی و درمانی استان مرکزی در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی خبر داد و افزود: پس از اعلام خبر وقوع زلزله در غرب کشور ضمن آماده باش کادر بهداشتی و درمانی استان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس امدادی به نقاط زلزله‌زده اعزام و در کمتر از 5 ساعت از وقوع زلزله در استان کرمانشاه مستقر و خدمات لازم ارائه شد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه بنا بر اطلاعات واصله شرایط در خصوص خدمات رسانی درمانی به حالت عادی برگشته و نیازی به اعزام کادر پزشکی و درمانی نیست، اما در عین حال چنانچه درخواستی از ستاد مدیریت بحران یا مسئولان استان کرمانشاه اعلام شود از آمادگی لازم برای اعزام برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار