تابناک مرکزی: اولین شبکه اجتماعی علمی ایران با نام «ایران جزوه» راه‌اندازی شد؛ در این برنامه جزوه‌های تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، از جمله دانشگاه سراسری، آزاد، پیام نور و علمی کاربری، به تفکیک واحد به واحد گردآوری شده است.
کد خبر: ۵۲۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 16 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از آنا، مهدی قاسمی، فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی، اپلیکیشن ایران جزوه را توسعه داده که مختص اساتید، دانشجویان و فرهیختگان پارسی زبان است. این اپلیکیشن چهار بخش دارد که شامل جزوات الکترونیک، کتابخانه الکترونیک، کتابخانه گویا و جزوات گویاست.

کارکرد با این برنامه بسیار آسان است: ابتدا کاربر دانشگاه مورد نظر، سپس شهر، واحد، رشته و مقطع را انتخاب می‌کند تا جزوه درس مورد نظر را پیدا و دانلود کند.

به گفته قاسمی، ایران جزوه رایگان و کاربر محور است. این اپلیکیشن پس از سه سال تحقیق و بررسی توسعه داده شده و در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برای اولین بار رونمایی شده است.

قاسمی می‌گوید: «هدف اصلی این برنامه حمایت از محیط‌ زیست است چراکه دیگر نیازی به چاپ و کپی کردن جزوه وجود ندارد بنابراین از مصرف کاغذ جلوگیری می‌شود. همچنین هدف دیگر ایران جزوه حمایت از دانشجو و استاد است تا بدون هزینه و به‌راحتی جزوه مورد نیاز خود را دانلود یا آپلود کنند».

وی در ادامه افزود: «تمرکز اصلی ما روی دسترسی آسان به جزوات دانشگاهی بود. اگر یک دانشجوی پژوهشگر در شهر دیگری بخواهد جزوه دانشگاه خود را با دانشگاه تهران مقایسه کند، مجبور است که به تهران بیاید، به دانشگاه تهران برود، جزوه مورد نظر را از انتشارات دانشگاه تهیه کند و به شهر خود برگردد. اما حالا با استفاده از اپلیکیشن ایران جزوه می‌تواند جزوه را دانلود کند و نیازی به رفت‌وآمد و هزینه اضافی هم نیست».

یک قسمت از اپلیکیشن ایران جزوه به نظرات اختصاص یافته است که کاربران می‌توانند درباره کارکرد اپلیکیشن نظر بدهند، به آن امتیاز بدهند و کارهای پژوهشی انجام بدهند.

قاسمی گفت: «یکی از هدف‌های این اپلیکیشن، ایجاد اشتغال برای 5000 نفر است. بدین صورت که بیشترین جزوات پی‌دی‌اف دانلودشده برای صاحبان آن ارسال می‌شود تا با صدای آنها خوانده شود و در قسمت جزوات صوتی به فروش برسد؛ درآمد این کار هم به‌ طور مستقیم به خود شخص می‌رسد».

ایران جزوه جزوات صوتی و کتاب گویا هم دارد. هچنین کاربران می‌توانند جزوه خود را نیز در این اپلیکیشن آپلود کنند.

به گفته قاسمی، کارکرد این اپلیکیشن مانند شبکه‌های اجتماعی است و به هر شخص پس از ثبت‌نام یک آی‌دی داده می‌شود که می‌تواند کارهای پژوهشی و مقالات خود را در پروفایل خود آپلود کند.

قرار است به‌ عنوان بخشی از برنامه هوشمندسازی مدارس، کتاب‌‌های مدرسه نیز به این اپلیکیشن اضافه شود. در حال حاضر، این اپلیکیشن تنها روی سیستم عامل اندروید کار می‌کند اما قرار است در مراحل بعدی نسخه‌های iOS، ویندوز موبایل و وب سرویس هم ارائه شود.

برای دریافت اپلیکیشن ایران جزوه عدد یک را به 50004242 ارسال کنید تا لینک دانلود برای شما ارسال شود یا به سایت ایران جزوه مراجعه کنید. البته این اپلیکیشن بعد از اتمام نمایشگاه شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار