تابناک مرکزی: دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: در آیین پیاده روی اربعین، روزانه بیش از 20 هزار پرس غذای گرم بین زائران حرم حسینی(ع) توزیع شد.
کد خبر: ۵۲۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 16 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ مجید عسگری افزود: تعهد ستاد اربعین استان مرکزی روزانه پخت 20 هزار پرس غذا بود اما در روزهای اوج حضور زائران در عراق روزانه حدود 30 هزار پرس غذای گرم از سوی این ستاد بین مردم توزیع می شد.

وی ادامه داد: ستاد اربعین استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) 20 زائرسرا در شهرهای نجف و کربلا و در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا دایر کرد که از این تعداد 11 زائر سرا به زائران حرم حسینی(ع) اسکان می دادند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: زائر سرای حضرت روح الله این استان در پایانه مرزی مهران نیز هر نوع خدمات به زائران حرم حسینی(ع) ارائه می کردند که مورد تقدیر هم زائران و هم مسئولان شهرستانی و استانی قرار گرفت.

وی گفت: بستر سازی ستاد اربعین استان مرکزی برای جذب نذورات مردمی ار دیگر برنامه های این ستاد بود به طوری که در ایم اربعین حسینی(ع) بیش از یک میلیارد ریال سیب درختی، سیب زمینی و تخم مرغ جذب و به عنوان میان وعده بین زائران هم در خاک عراق و هم در پایانه مرزی مهران توزیع شد.

عسگری اظهار کرد: رویکرد ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی به سمت و سوی مردمی برگزار کردن آیین پیاده روی اربعین بود اما شهرداری های استان در راستای تامین خدمات بهداشتی، ماشین آلات راهسازی و تنظیف شهرهای نجف و مهران تلاش زیادی انجام دادند.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و 800 دستگاه اتوبوس از استان مرکزی برای تردد زائران حرم حسینی(ع) در آیین پیاده روی اربعین از نقطه صفر مرزی مهران فراهم شد.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی افزود: اعزام بیش از 20 کامیون و کامیونت، لودر، بولدزر، تانکر آب، ماشین آتش نشانی به مرز مهران در راستای برپایی زائرسرا در این شهر و مسیر نجف به کربلا از دیگر اقدامات ستاد اربعین استان مرکزی است.

وی افزود: زائرسراهایی در روستای خیرآباد و میدان بسیج اراک، مرز مهران، شهر محلات و شهرهای غرق آباد و نوبران ساوه نیز برای خدمات رسانی به زائران حرم حسینی(ع) در نقاط مختلف استان مرکزی پیش بینی شده است.

عسگری گفت: ساخت پارکینگ با ظرفیت یکصد و 10 هزار خودرو، تامین روشنایی معابر مهران، چهار دستگاه خودروی حمل زباله، 2 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی آتش نشانی به شهر مهران از دیگر اقدامات این ستاد در راستای خدمات رسانی به زائران حرم حسینی (ع) در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) بود.

وی بیان کرد: خدمات رسانی ستاد اربعین استان مرکزی به طور ویژه به زائران حرم حسینی(ع) از 10 روز قبل از اربعین آغاز شد و این خدمات تا چهار روز بعد از این اربعین نیز ادامه داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار