تابناک مرکزی: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی زیارت اربعین و حادثه كربلا را ستون ولایت علوی دانست و افزود: اهمیت زیارت اربعین، تنها به این نیست که از نشانه‌های ایمان است، بلکه براساس روایت امام حسین عسکری(ع) نماز این روز در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ 08 November 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از بسیج؛ حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در جمع پایوران و پاسداران سپاه روح‌الله با تاکید بر اقامه نماز و اثرات و ثمره آن در سبک زندگی گفت: نماز یک معامله پر سود با خدا است؛ خداوند می‌فرماید؛ «شما مرا یاد کنید من هم شما را یاد می‌کنم.» یاد ما برای خداوند سودی ندارد ولی یادی که خداوند از ما می‌کند لطفش را نصیب ما می‌گرداند.

وی با تاکید بر اینکه همه کارها باید برای خدا باشد، گفت: همه کارها حتی خوردن و خوابیدن باید برای خدا باشد چراکه یکی از برکات کار برای خدا غلبه بر شیطان است و کار برای خدا خستگی و شکست ندارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تمام عباداتی را که انجام می‌دهیم باید به نیت تقرب به سوی او بوده باشد، و گرنه آن عبادت باطل است و به پشیزی ارزش ندارد، محرم ماهی است که به وسیله نور هدایت‌گرانه امام حسین(ع)، افراد از مسیر هلاکت و گمراهی در مسیر هدایت قرار می‌گیرند و افراد با واسطه قرار دادن اهل بیت(ع) از خداوند طلب بخشش و استغفار می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد محبت و دوستی، انسان‌سازی، جامعه‏ سازی، انتقال فرهنگ شیعی به نسل‌های آینده و زنده نگه داشتن و ترویج دائمی مکتب را از آثار و فواید اجتماعی عزاداری برای اهل بیت(ع) به ویژه سید شهیدان امام حسین(ع) و یاران مظلومش دانست و گفت: خدای متعال در قرآن مجید، دوستی خاندان رسول اکرم(ص) و اهل‏ بیت(ع) را بر مسلمانان واجب کرده است.

وی افزود: دوستی لوازمی دارد و دوستدار صادق، کسی است، که شرط دوستی را چنان که باید و شاید به جا آورد. یکی از مهم‏ترین لوازم دوستی، همدردی و همدلی با دوستان در مواقع سوگ و اظهار سرور و شادی در شادی آنان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه دین راه هدایت است، گفت: انسان در دنیا با مشکلات، گمراهی و فساد‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، و خداوند برای رهایی و نجات او از این گمراهی‌ها دستورات بسیاری را در قالب دین فرستاده است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: شناخت راه هدایت و مهمتر از آن حفظ این راه امری ضروری برای رسیدن به سعادت و رهایی از گمراهی است بنابریان باید در طول زندگی مراقب باشیم. دین نقشه با ارزشی است که انسان را به سوی اخلاق صحیح که رشد و تعالی را به همراه دارد پیش می‌برد.

وی زیارت اربعین و حادثه كربلا را ستون ولایت علوی دانست و افزود: اهمیت زیارت اربعین، تنها به این نیست که از نشانه‌های ایمان است، بلکه براساس روایت امام حسین عسکری(ع) نماز این روز در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است؛ زیارت اربعین نیز انسان را از جزوع، هلوع و منوع بودن باز می‌دارد و گفته شد که هدف اساسی سالار شهیدان نیز تعلیم و تزکیه مردم بوده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ ناشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است و پیام اربعین، پیام پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با طاغوت‌های زمانه است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد همایش پیاده‌روی اربعین را بزرگترین تجمع دنیای امروز عنوان و بیان کرد: این امر نشان از عظمت عاشورا و تداوم قیام امام حسین(ع) دارد. اربعین نماد ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار و مقاومت و ایستادگی در برابر طاغوت است و بایستی آزادگی و آزادی خواهی امام حسین(ع) الگوی ملت های مظلوم قرار گیرد.

وی افزود: اربعین؛ روز روایت آزادگی و آزادمردی است و میلیون‌ها عاشق و دلباخته امام حسین(ع) در سالروز اربعین حسینی، بارگاه ایشان را زیارت می‌کنند و با پیشوای خود عهد می‌بندد تا همچون او هرگز در برابر طاغوتیان و یزیدیان دوران تسلیم نشوند و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهند و درس ایثار و از خودگذشتگی را به جهانیان بیاموزند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در زندگی انسان باید به آن توجه بشود و اهمیت بسیار زیادی دارد دشمن شناسی است و قرآن کریم هم به این موضوع بسیار تاکید کرده به طوری که 65 بار کلمه عدو و مشتقات آن در قرآن بیان شده است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: با توجه به آیات قران بدترین دشمنان اسلام و مسلمین صهیونیست‌ها و یهودیان هستند. لذا باید در برابر دشمنان همیشه از هوشیاری لازم برخوردار بود تا بتوانیم توطئه‌ها را در نطفه خنثی و از هویت اسلامی و استقلال خود حراست کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان امام خمینی (ره) موجب تشکیل هسته‌های مقاومت شد، حشد الشعبی و حوثی‌ها برگرفته از انقلاب اسلامی هستند و این واقعیت صهیونیزم جهانی را نگران کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار