وزیر کار خبر داد:
تابناک مرکزی: وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است .
کد خبر: ۵۲۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 07 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صداوسیما؛ علی ربیعی که روز سه شنبه به استان مرکزی و شهرستان فراهان سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هفته آینده دستور العمل اعتبار اشتغال روستایی و عشایر و شهرهای زیر ده هزار نفر ابلاغ خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این رابطه بایستی فرآیند و سامانه کار و وظایف دستگاه های مرتبط مشخص شود تا بتوانیم اقدام لازم را انجام دهیم.

ربیعی بیان کرد: در همین راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و سهم استان مرکزی از این میزان ۲.۴ درصد معادل ۶۰۰میلیارد تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: همچنین امروز ساختمان شعبه درمانی تامین اجتماعی فراهان بهره برداری شد و مسائل مربوط به کشاورزان و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: مساله خدمات ادارات فنی و حرفه ای شهرستان های استان و ارتقای آن و افزایش رشته ها متناسب با نیازهای استان از دیگر مسائل مورد بررسی بود.

ربیعی با اشاره به مشکلات کارگری یکی از شرکت های بزرگ اراک تصریح کرد: بنا داریم تولید را در این کارخانه راه اندازی کنیم و زمینه گرفتن سفارش کار از سوی این شرکت فراهم شود که سازمان برنامه و بودجه هم در حال پیگیری این موضوع است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه خصوصی سازی در کشور، بایستی اهلیت افرادی که متقاضی هستند و توانایی آنها در نظر گرفته شود تا مشکلی در روند فعالیت و کار شرکت ها و کارگران ایجاد نشود.

وی گفت: تلاش داریم از طرق مختلف برنامه ریزی هایی را اتخاذ کنیم که اشتغال کارگاه ها و شرکت ها حفظ شود و لطمه نبینند.

ربیعی با اشاره به تاریخ و فرهنگ شهرهای تفرش آشتیان و فراهان گفت: شهری که در آن سرمایه اجتماعی بالا باشد آن شهر رشد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار