تابناک مرکزی: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: دومین دوره انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان اراک آذرماه امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 05 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ محمدجواد قربانیان افزود: این انجمن بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال 1388 مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل اجرایی این قانون و همچنین اساسنامه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سال 1390 تشکیل و فعال شد.

وی توضیح داد: افراد بالای 18 سال که تابعیت و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی داشته باشند، می توانند برای شرکت در انتخابات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مراجعه و نام نویسی کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: پس از برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره نیز از بین منتخبان گزینش می شوند و فعالیت انجمن از روز نخست آغاز خواهد شد.

قربانیان بیان کرد: این انجمن در هر موضوعی که حقوق مصرف کنندگان را تضییع یا برآورده کند می تواند دادخواهی کند.

وی اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب به منظور اجرای سیاست ها، برنامه ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف کنندگان، اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان، تثبیت و تعمیق آن در بین گروه های مختلف جامعه به ویژه تبیین وظایف و تکالیف کلیه عرضه کنندگان، پیگیری استیفای حقوق مصرف کنندگان و شناسایی و جلوگیری از ایجاد هر گونه تبانی، انحصار و تحمیل شرایط از سوی عرضه کنندگان کالا و خدمات مهمترین اهداف این انجمن است.

قربانیان اضافه کرد: تمامی شرکت های تولیدی و خدماتی فعال در نقاط مختلف استان مرکزی می توانند برای دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان مراجعه کرده و در خواست خود را به صور ت کتبی ارائه کنند.

وی بیان کرد: درخواست های متقاضیان نیز از سوی گروهی متشکل از کارشناسان و بازرسان کارآزموده سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت رعایت شاخص های مورد، نظر گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به افراد اعطا می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی داشتن نشان تجاری مستقل، داشتن پروانه بهره برداری و مجوزهای بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران، نداشتن حکم محکومیت قطعی در 2 سال اخیر(سال جاری و سال قبل)در شعب تعزیرات و یا سایر مراجع ذیصلاح را مهمترین شاخص های ارائه گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد.

قربانیان ادامه داد: نداشتن پرونده تخلفاتی مفتوح در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در شرایطی که برائت از تخلف برای این سازمان محرز نشده باشد و کسب امتیاز شاخص های ارزیابی و سنجش واحدهای تولیدی از دیگر شاخص ها است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار