سید مهدی مقدسی:
تابناک مرکزی: سید مهدی مقدسی در کنفرانس بین المللی ایران در افق ۱۴۰۴ گفت: صنعت خودروسازی کشور در ۹ سال آینده باید در منطقه پیرامونی خود به رتبه اول و در کل آسیا رتبه پنج‌ و در جهان به رتبه یازدهم برسد.
کد خبر: ۵۱۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 05 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده اراک کمیجان و خنداب در مجلس به عنوان سخنران اصلی سند چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴ گفت: صنعت خودرو در ۹ سال آینده باید در منطقه پیرامونی خود به  رتبه اول و در کل آسیا رتبه پنج‌ و در جهان به رتبه یازدهم برسد.

وی افزود: با فرمان مقام معظم رهبری و همت بلند مرحوم حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام سند چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴ تدوین شد و در سال ۸۴ رونمایی شده بود اما متاسفانه در دولت های نهم و دهم مورد بی مهری قرارگرفت و انحراف در چشم انداز دراین هشت زیاد گردید. 

نماینده اراک کمیجان و خنداب در مجلس افزود: در تصویب برنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی تلاش کرد تا مجددا برنامه ششم هم راستا با سند چشم انداز برروی ریل قرار بگیرد.

مقدسی اقتصاد دریا محور را عامل ایجاد سالانه حداقل ۳۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور عنوان و بیان کرد: علیرغم سواحلی حدود ۵۰۰۰ کیلومتر توجه به اقتصاد دریا محور و ارتباط با ۹ کشور محصور در خشکی با دریای عمان و خلیج فارس از طریق ریل و غیره مورد توجه دولت ها قرار نگرفته است.

وی افزود: اقتصاد کشور باید به سمت صادرات محور بودن و توسعه صادرات حرکت کند و در این راستا باید دولت در تشکیل و تقویت شرکت های صادرات محور تلاش نماید.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام نارضایتی از روند خصوصی سازی در کشور تاکید کرد: دولت بایستی نقش سیاست گزار و تعیین راهبردها را برنقش شرکت گردانی اولویت و ترجیح دهد.

وی ادامه داد: نیاز به جذب سرمایه گزاری خارجی سالانه حداقل ۶۵ میلیارد دلار از منابع مختلف, در برنامه پنج ساله ششم پیش بینی  شده است که متاسفانه روند جاری در جذب سرمایه خارجی علیرغم گشایش انجام شده پس از برجام به نقطه قابل قبولی نرسیده است.

مقدسی اعلام کرد: حرکت کشور باید به سمت ارتقاء شاخص های کلان اقتصادی تغییر محسوس و قابل دفاعی داشته باشد تا ایران بتواند فاصله خود را با کشورهای همسایه و پیرامون خود کم کرده و بعنوان قدرت اول اقتصادی منطقه اقتصاد نوظهور خود را فرامنطقه ای نموده و ریسک سرمایه گزاری کشور را به حد قابل قبولی کاهش دهد.

مقدسی با اشاره به اینکه تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ باید به ۵۵ میلیون تن برسد گفت: برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی و ارتقاء کیفیت بابستی با شرکت ها و برند های معتبر جهان مشارکت کنیم تا زمینه بهتری برای صادرات محصولات خود فراهم‌ کنیم و قراردادهای اخیر شرکتهای ایران خودرو، سایپا با رنو، پژو و هیوندای و ولو تا حدودی در راستای این استراتژی بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار