معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: لغو و یا هرگونه تغییر اساسی در طرح های بالادستی شهری از جمله پروژه بزرگراه 55 متری شهر اراک در حوزه اختیارات شهرداری نیست .
کد خبر: ۵۱۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 05 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در خصوص اظهار نظر رئیس شورای شهر و شهردار اراک در جمع مالکان محدوده طرح 55 متری مبنی بر لغو یک جانبه طرح بزرگراه 55 متری موسوم به امیرکبیر شهر اراک گفت: لغو و یا هرگونه تغییر اساسی در طرح مذکور، مستلزم طی مراحل قانونی است و شهرداری و شورای اسلامی شهر صرفا به عنوان یک عضو، دارای یک حق رای بوده و به هیچ عنوان اختیار قانونی لغو طرح را ندارند.

فیلی افزود: طرح بزرگراه 55 متری شهر اراک توسط اداره کل راه و شهرسازی بعنوان دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با انتخاب مشاور ذیصلاح تهیه و در قالب طرح جامع و تفصیلی شهر اراک در سال 1383 پس از طی فرایند قانونی در کمیته های کارشناسی به تصویب کارگروه مذکور رسیده و سپس به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع و با رای اکثریت این شورا مصوب و نهایتا به تایید و تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسیده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح بعنوان یک تکلیف قانونی به شهرداری اراک ابلاغ گردیده و ملغی نمودن آن بصورت یک جانبه از سوی هیچ یک از اعضای کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که شهرداری اراک هم یکی از اعضای آن می باشد، امکان پذیر نمی باشد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به اعلام لغو اجرای این طرح توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک که در رسانه های ارتباط جمعی مطرح گردیده ، گفت: اگر شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک خواستار لغو این طرح هستند، بایستی پیشنهاد مستدل خود را به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ارائه دهند که درصورت موافقت اعضای این کارگروه و طی فرآیند قانونی، لغو یا طرح جایگزین آن تنها توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای عالی شهرسازی کشور امکانپذیر خواهد بود.

رئیس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهرها در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و همچنین کمیسیون ماده 5 استان بعنوان یک عضو حق رای دارند و می توانند اعلام نظر و مشورت کارشناسی ارائه نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار