تابناک مرکزی: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:21 موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی توسط مجموعه نیکوکاران و دستگاه های اجرایی استان در عراق برپا شده است.
کد خبر: ۵۱۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 31 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ سید حسن حسینی افزود: 18 موکب ویژه پذیرایی و 11 موکب برای اسکان در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و مسیر نجف - کربلا تدارک شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان اراک 10 موکب، خمین، محلات و شازند هرکدام 2 موکب، ساوه سه موکب، زرندیه و اوقاف هرکدام یک موکب برای زائران در عراق دایر کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 21 رستوران و تاسیسات گردشگری بین راهی در محورهای ارتباطی استان آماده ارایه خدمات به زائران کربلا هستند.

حسینی افزود: 30 دستگاه اجرایی استان مرکزی با تجهیز امکانات در آمادگی کامل برای ارایه هرگونه خدمات مورد نیاز به زائران اربعین حسینی قرار دارند.

وی اظهار کرد: هر سال عده زیادی از زائران کربلا از مبادی ارتباطی استان مرکزی به سمت غرب با پاهای پیاده عبور می کنند تا به مرزهای غربی کشور برسند به همین دلیل استان مرکزی یکی از مهمترین مسیرهای این پیاده روی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه خدمات رسانی ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی به زائران از هشتم صفر آغاز می شود، گفت: این فرآیند معنوی تا 20 صفر و روز اربعین حسین(ع) ادامه دارد و تدابیر لازم برای اسکان و پذیرایی 60 هزار زائر اندیشیده شده است.

حدود 30 هزار زائر پارسال در آیین پیاده روی اربعین حسین(ع) در موکب های استان مرکزی اسکان و پذیرایی شدند.

تا کنون حدود 10 هزار نفر از استان مرکزی برای حضور در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار