تابناک مرکزی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه متوسط مصرف دخانیات در استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، گفت: هم اکنون متوسط مصرف دخانیات در کشور ۱۰ درصد است در حالی که این آمار در استان ۱۴ درصد است.
کد خبر: ۵۱۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 31 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از اراک امروز؛ حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در اولین نشست هم اندیشی «تبیین مدارس اجتماعی» که روز دوشنبه در اراک برگزار شد، گفت: متاسفانه در کشور ما آمار مبتلایان به بیماری‌های واگیردار ۲۳ درصد بیشتر از متوسط جهانی است که این آمار نگران کننده و فاجعه است.

طاهراحمدی بیماری‌های قلبی‌وعروقی، انواع سرطان ها، بیماری های مزمن ریوی و .. را از مهمترین بیماریهای غیرواگیر عنوان کرد و افزود: پنج بیماری غیرواگیردار در مجموع باعث ۸۹ درصد از مرگ ایرانی‌ها می‌شود. بیماری هایی نظیر بیماری‌ قلبی و عروقی ۴۶ درصد، انواع سرطان‌‌ها ۱۴ درصد، بیماری‌های ریوی ۶ درصد، تصادفات ۱۷ درصد و ناهنجاری‌های ژنتیکی نیز ۶ درصد را در این بخش به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه مصرف میوه و سبزیجات نسبت به نُرم جهانی در ایران کمتر است، گفت:متاسفانه استفاده از فست فودها‌ روز به روز در جامعه ما رو به افزایش است در حالیکه این مواد مسبب‌ بسیاری از بیماری ها هستند.

وی کم تحریکی را یکی دیگر از شیوع بیماری های غیر واگیر دار عنوان کرد و ادامه داد: ۹۰ درصد از افراد جامعه فعالیت فیزیکی ندارند به طوری که این افراد حتی ۱۰ دقیقه هم در روز پیاده روی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کم تحرکی عامل بسیاری از بیمارها است، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم ایران مبتلا به فشار خون، ۵۰ درصد مبتلا به چربی بالا، ۱۰ درصد قند خون، ۶۰ درصد اضافه وزن هستند.

طاهراحمدی با تاکید بر اینکه متوسط مصرف دخانیات در استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، افزود: هم اکنون متوسط مصرف دخانیات در کشور ۱۰ درصد است در حالی که این آمار در استان مرکزی ۱۴ درصد است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار