تابناک مرکزی: سرپرست معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۱۹ نمایشگاه صنایع دستی بانوان استان مرکزی در ۶ ماهه نخست امسال در نگارخانه استاد واشقانی اراک برگزار شده است.
کد خبر: ۵۱۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 25 October 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، قاسم کاظمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان در اراک اظهار داشت: از ابتدای امسال به صورت پیوسته و هفتگی 19 نمایشگاه صنایع دستی بانوان در نگارخانه استاد واشقانی برگزار شده که این امر حاکی از توان بانوان هنرمند استان و حمایت میراث فرهنگی از بانوان است.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها در رشته‌های مختلف فلز، چوب، دست بافته‌های سنتی، چرم، بافته‌های داری و غیر داری، نساجی سنتی، پوشاک سنتی، سنگ و کاغذ به صورت مرتب برگزار شده و سبب ایجاد بازاری مطلوب برای این هنرمندان شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد: صنایع دستی، صنعتی سهل‌الوصول برای اشتغالزایی است، مزیت این صنعت آن است که بسیاری از رشته‌های صنایع دستی در تمام خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک قابلیت تولید دارند.

کاظمی بیان کرد: این هنرها به خوبی می‌توانند در رده مشاغل خانگی نقش آفرینی اثرگذاری در اقتصاد خانواده‌ها داشته باشند، به طوری که تمام اقشار و به ویژه بانوان به صورت پاره وقت بتوانند این محصولات هنری و دستی را تولید و به بازار عرضه کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 8 هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان مرکزی در حال فعالیت هستند که بیشتر آنان 6500 نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار