تابناک مرکزی: عضو کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری در طول مدت مدیریت خود در صندوق ذخیره فرهنگیان که حدود 21 ماه بوده است 8 میلیارد و 245 میلیون ریال حقوق دریافت کرده است.
کد خبر: ۵۱۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 24 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به جلسه دفاعیات مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: کمیته تحقیق و تفحص مجلس یک گزارش 580 صفحه‌ای با 3 هزار و 806 مستندات در هشت بخش جمع‌آوری کرد که این بخش‌ها شامل صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت سرمایه‌گذار فرهنگیان، بانک سرمایه، پتروفرهنگ به همراه شرکت پتروشیمی مروارید، شرکت تأمین مسکن فرهنگیان، شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان و شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت ساختمان معلم می‌باشد.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز دفاعیات مربوط به پنج بخش ارائه شد که در بعضی از بخش‌ها نه‌تنها ابهامات رفع نشد، بلکه پاسخ‌های داده‌شده بر ابهامات افزود و برخی ابهامات به طور جدی افزایش یافت.

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور مثال در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان صندوق یا باید دولتی باشد یا موسسه یا سازمان عمومی باشد، اما مشخص نیست در این صندوق چه کار کرده‌اند و برای ما روشن نشد اساسنامه این صندوق بر چه اساسی تدوین شده است، اگر دولتی است باید در هیأت دولت تصویب می‌شد، اما متأسفانه این اقدام صورت نگرفته است و این انحراف در تصویب اساسنامه که بدون نظارت هیأت وزیران صورت گرفته، منشأ بسیاری از تخلفات بعدی بوده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس خاطرنشان کرد: صندوق در خرداد سال 78 تأسیس شده و از زمان که نجفی وزیر وقت آموزش و پرورش مسئولیت بر عهده داشته، اساسنامه صندوق مشکل داشته است.

سلیمی افزود: 21 سال فعالیت صندوق باعث شده اصلاح عملکردی به دلیل عدم ورود سازمان بازرسی و دیوان محاسبات احساس شود.

وی گفت: فرهنگیانی که بر حسب قانون در این صندوق باید سهم‌الشراکه داشته باشند، متأسفانه امروز صرفاً به عنوان سپرده‌گذار تلقی شده و مزایای شرکت محروم شده‌اند خود به منشأ اجحاف در حق فرهنگیان تبدیل شده است.

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر ابهامات موجود اظهار داشت: مسائل مختلفی پیرامون دریافتی مدیران وجود دارد، مدیری در صندوق میلیاردها ریال حقوق دریافت کرده است، به طور مثال مدیری در طول مدت مدیریت خود که حدود 21 ماه بوده است 8 میلیارد و 245 میلیون ریال حقوق و یک میلیارد و 700 میلیون ریال پاداش دریافت کرده است و دریافتی سایر موارد 161 میلیارد ریال بوده است.

سلیمی افزود: این مسائل در جلسه دفاعیه امروز هضم نشد، بر چه اساس در زمانی که معلم 400 هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده است، چنین حقوق‌های عجیب و غریبی به یک مدیر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تخلفاتی را در قراردادهای صندوق ذخیره با همکاری بانک سرمایه بخش خصوصی مشاهده کردیم که این تخلفات قابل توجه بود و روشن نشد این تخلفات بر چه اساسی بوده است.

سلیمی گفت: در یک تخلف دیگر یک‌میلیون دلار ارز خریداری شده است، آقایان یک‌میلیون دلار ارز 810 تومانی خریداری و در بانک صادرات دبی نگهداری کرده‌اند که این ابهامات هنوز با وجود بررسی‌های که انجام دادیم رفع نشده است.

وی تصریح کرد: در بخش سند مالکیت یک قطعه زمین در نیایش وجود دارد به نام ساختمان علاقه‌مندان که تا تاریخ 95.6.31 هنوز به نام شرکت سرمایه‌گذار فرهنگیان منتقل نشده و از سال 82 ما به ازای دریافت وجهی از خرید دارایی در تصرف آقایان است، این در حالی است که ساختمان باید از سال 82 به نام شرکت منتقل می‌شد، این ساختمان ساختمان قابلی است، در سال 82 به مبلغ حدود 74 میلیارد

تومان خریداری شد، در بحث واردات فروش خودرو نیز ابهاماتی وجود دارد که این ابهامات هنوز پابرجاست و در بخش خرید قیر از شرکت پاسارگارد و در مسائل مختلف ابهاماتی وجود دارد.

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس بیان داشت: گزارشات مفصلی پیرامون چنین تخلفاتی در 3 هزار و 806 صفحه موجود است که در اختیار افکار عمومی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار