تابناک مرکزی: رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان از دستگیری فردی که در شبکه های اجتماعي اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب یکی از شهروندان اراکی می کرد خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 17 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ مصظفی نوروزی در تشريح جزئيات اين خبر به خبرنگاران تابناک مرکزی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراكي مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی توسط فردی ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وي خاطرنشان کرد: مأموران پليس فتا پس از هماهنگي با مراجع قضائي با انجام اقدامات فني و همچنين استعلام از مراجع ذي ربط، متهم را که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار بود شناسایی و با اخذ نیابت قضائی به پليس فتا احضار کردند.

رئيس پليس فتا استان مرکزی تصریح کرد: متهم در اظهارات خود عنوان داشت که با همکاری همکلاسی سابق خود ، اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

وی اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

سرهنگ نوروزی درپایان از شهروندان خواست تا همواره مراقب درگاه های جعلی بانکی طراحی شده از سوی مجرمان باشند و در خرید های اینترنتی خود موارد زیر را مورد توجه قرار دهند:

1 . هرگز صفحات و درگاه های بانکی را از طریق موتورهای جست و جو گر اجرا نکنید.

2 . صفحات بانکی اصلی از پروتکل Https در ابتدای آدرس خود استفاده می کنند.

3 . صفحات بانکی اصلی دارای صفحه کلید مجازی هستند که در هر بار به روزرسانی اعداد موجود در آن تغییر می کند.

4 . در صفحات بانکی اصلی کد امنیتی موجود است که پس از هربار به روز رسانی تغییر می کند.

5 . در خریدهایی که از درگاه های اصلی بانک و در مراکزی خارج از منزل انجام می دهید حتماً برای درج اطلاعات از صفحه کلید مجازی تعبیه شده استفاده کنید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار