تابناک مرکزی: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه از برگزاری سومین سوگواره تعزیه این شهرستان در آبان‌ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 10 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از بسیج؛ احمد جوانمرد رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه از برگزاری سومین سوگواره تعزیه این شهرستان خبر داد و گفت: برای سومین سال متوالی آبان‌ماه امسال این سوگواره همزمان با دهه اول ماه صفر در محل حسنیه سیدالشهداء(ع) امیرآباد زرند برگزار شود.

وی افزود: این آئین مذهبی با هدف بزرگداشت مقام والای سیدالشهدا(ع) و یارانش و حفظ و صیانت از فرهنگ و مکتب عاشورا و جهاد و شهادت، با اجرای گروه های مختلف تعزیه خوانی شهرستان زرندیه برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه تصریح کرد: در این سوگواره از نفرات برتر بخش‌های مختلف موافق خوان برتر، مخالف خوان برتر، بچه خوان برتر، زن خوان برتر، لباس، طراحی صحنه و موزیک به انتخاب هیئت داورانتقدیر می‌شود.

جوانمرد با اشاره به همکاری بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی کشور برای برگزاری این سوگواره گفت: آقایان دکتر متین رضوانی پور، دکتر مسلم نادعلی زاده و مهندس قاسم هادی پور به عنوان هیئت داوران این سوگواره را داوری خواهند کرد.

وی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی تعزیه در حاشیه این سوگواره خبر داد و گفت: امیدواریم بتوان با برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای رشد و اعتلای هنر ارزشی و مذهبی تعزیه قدم برداریم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه تصریح کرد: هنر تعزیه علاوه بر ارزش هنری و تاثیرگذاری بالا یکی از رسوم مذهبی مردم از دیرباز بوده و ابراز امیدواریم دستگاه‌های مرتبط در راستای ساماندهی این حرکت مردمی بعنوان یکی از شعائر اسلامی اقدام کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار