عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم؛
تابناک مرکزی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: ایجاد پایگاه دائمی آمریکا در منطقه پشت پرده طرح جدایی کردستان عراق نهفته شده است.
کد خبر: ۵۰۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 10 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمدحسن آصفری در گفتگو با فارس، با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا به دنبال ایجاد اختلاف در منطقه هستند، اظهار داشت: آمریکا و صهیونیسم چون نمی‌توانند در مقابل عراقی متحد و منسجم ایستادگی کنند با روی آوردن به ایجاد اختلاف و تفرقه‌انگیزی می‌خواهند منابع این کشور را غارت کرده و سواستفاده کنند.

وی بیان کرد: تقسیم عراق از سیاست‌های قدیم آمریکا و انگلیس بوده است و با مهره‌های داخلی خود به دنبال پیاده کردن و اجرایی شدن این طرح می‌باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تصریح کرد: قطعاً نخستین کسانی که از اجرای این طرح ضرر می‌کنند، مردم مظلوم کردستان عراق هستند.

آصفری با تأکید بر اینکه باید مانع از اجرایی شدن این توطئه شد، افزود: شاید بخشی از مردم کردستان عراق نسبت به جدا شدن کردستان خوشحال باشند، اما این خوشحالی دیر یا زود به یاس تبدیل می‌شود زیرا بخش زیادی از منابع کردستان عراق از طریق مناطق جنوبی عراق تأمین می‌شود و همچنین منابع زیرزمینی کردستان آنقدر زیاد نیست که پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه همه احزاب و جریان‌های عراق و کردستان باید تلاش کنند تا جلوی این اتفاق را بگیرند، زیرا مطمئناً عواقب این طرح متوجه مردم این منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: در سال‌های گذشته و با سقوط صدام، کردستان عراق آرامش نسبی را دنبال می‌کند و نباید به کسی اجازه داده شود که این خوشحالی و آرامش را برهم بزند.

آصفری با اشاره به اینکه شاید آمریکا در ظاهر از طرح جدایی کردستان عراق ابراز ناراحتی کند، ادامه داد: آمریکا در پشت پرده با جدیت طرح جداسازی کردستان عراق را دنبال می‌کند و با توجه به جایگاه ارزشمند خاورمیانه می‌خواهند در این منطقه پایگاه دائمی داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار