تابناک مرکزی: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: هم اکنون ۱۲درصد جمعیت شهر اراک در بافت فرسوده سکونت دارند و ۱۲طرح به منظور بهسازی و نوسازی این محدوده ها در دست اجرا است.
کد خبر: ۵۰۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 07 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی اظهار داشت: یکی از وظایف راه و شهرسازی تهیه و اجرای طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و سکونت‌های غیررسمی در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی و همچنین ارتقای کیفیت زندگی شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: در همین راستا اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی هم اکنون ۱۲ طرح شامل طرح نوسازی پهنه شهید فردین پور اراک، طراحی فاز یک ۳.۵ هکتاری باغ خلج، مطالعات و طراحی فاز یک پروژه رودکی، طرح تفصیلی باغ خلج، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ادبجو، ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی، طراحی و اجرای پارک ها، طرح بهسازی بافت فرسوده منطقه کرهرود و سنجان اراک را در دست اجرا دارد.

شارقی خاطرنشان ساخت: شهر اراک با مساحتی در حدود شش هزار و ۲۵۳ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۵۲۶هزار نفر، ۴۵۴ هکتار بافت فرسوده دارد که ۱۲درصد مجموع جمعیت شهر در این محلات سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: بافت فرسوده هفت درصد از مجموع مساحت شهر اراک را تشکیل می دهد و سهم مشارکت شهرداری در ساماندهی این بافت های فرسوده ۵۰درصد است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار